Quines diferències hi ha entre aprendre anglès en una aula, o practicant activitats com teatre o fent tallers, que són activitats que a la vostra web oferiu com a extraescolars?

Tot dependrà del nivell d’anglès que tingui l’alumne com també dels objectius que es vulguin aconseguir pel que fa a l’aprenentatge de l’anglès. Les activitats més lúdiques relacionades amb l’anglès, com poden ser el teatre o els tallers o jocs, sempre atrauen més a l’alumnat fent que per aquest motiu els resulti més interessant aprendre anglès. Però cal destacar que l’aprenentatge no serà tan ràpid com amb un aprenentatge més d’aula; sigui de conversa, amb llibre o sense. L’activitat del teatre es centra més en un tipus d’alumnat que ja ha estat introduït a l’idioma i que, a través d’aquesta activitat, pretén millorar les seves habilitats comunicatives i treure’s la vergonya a l’hora de parlar en anglès, la qual cosa sol ser un problema que presenten molts alumnes. En canvi, l’activitat de tallers o jocs sol estar més indicada per a alumnes que s’introdueixen a l’idioma ja que l’objectiu és que es sentin atrets per la llengua a través de contes, jocs i cançons on es treballen expressions quotidianes i vocabulari. Així doncs, aquesta segona opció pot ser una bona manera de presentar una llengua nova; però un cop ja s’ha produït aquest primer contacte, el més recomanable és canviar a algun tipus de curs més “acadèmic” (que no per això vol dir que hagi de ser avorrit o poc dinàmic) però que permetrà a l’alumne progressar de forma més general en les seves diferents habilitats comunicatives (no només l’oral) i, en conseqüència, avançar de nivell. Arribat a aquest punt pot ser un bon moment plantejar-se combinar aquest tipus de curs més acadèmic amb el teatre en anglès per divertir-se amb l’idioma i seguir així millorant l’habilitat comunicativa de la conversa sense agafar vergonyes o pors.

La forma més clàssica i habitual d’aprendre un idioma no ha de ser necessàriament més avorrida. En el nostre centre fem ús de les noves tecnologies per evitar la monotonia de les classes. El llibre és una eina més, que ajuda en el procés d’aprenentatge, però no n’és l’única. I trobar l’equilibri entre el joc, el llibre i les noves tecnologies amb petits projectes o utilitzant pissarres digitals sol ser un bon mètode per tal que l’alumnat de totes les edats es diverteixi aprenent anglès. Rebem alumnes d’altres centres que arriben una mica desmotivats i precisament aquest tipus d’aprenentatge els ajuda a tornar a recuperar i guanyar l’interès per la llengua.