A poc més d'un mes perquè la campanya de Setmana Santa comenci, el president de l'Associació de Càmpings de Girona i també d'àmbit català, Miquel Gotanegra, explica les previsions de cara a la temporada d'enguany.

Setmana Santa ja s'acosta. Tenen alguna previsió d'ocupació?

Setmana Santa és una època de l'any en què les reserves es fan molt a última hora, i que a més depenen molt del temps. De moment no tenim cap previsió feta. Tot i això, l'avantatge que tenim és que com que cau a l'abril, coincideix amb les vacances d'altres destinacions europees i pot ser que s'ajuntin i que sigui una Setmana Santa molt millor que les altres.

Creu que enguany les xifres d'ocupació seran més bones?

La temporada 2018 va ser una temporada correcta, potser no va ser com la del 2017, que va tenir un percentatge una mica millor, ja que hi va haver un volum molt més important de turistes, però no estem preocupats. Estem animats i estem treballant, millorant les infraestructures, les instal·lacions, i estem animats esperant la temporada. Estem contents.

Enguany el Congrés Girocàmping Pro serà més ambiciós que mai. Quines novetats tindrà?

El març passat es va fer la versió «zero», i aquest any el congrés vol arribar molt més lluny. Estem parlant amb càmpings de Croàcia, de Bennekom (Holanda), del País Valencià, i d'associacions d'arreu de Catalunya, perquè volem que sigui un fòrum on es debati la problemàtica i la situació del càmping d'Europa. El sector està treballant molt dur per poder-se mantenir en la «Champions» d'Europa i entenem que aquest congrés és el lloc on s'havien de fer aquestes jornades de reflexió i de debat sobre la situació en què ens trobem.

Fa pocs mesos es va presentar el nou Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya pels propers 5 anys. Han format part del procés d'elaboració?

Nosaltres estem dins de l'Agència Catalana de Turisme com a Federació Catalana de Càmping, per la qual cosa som coneixedors del projecte i ens hem reunit amb l'Agència Catalana de Turisme per analitzar i valorar aquest pla.

A dia d'avui, per poder continuar essent una destinació com la que som, el sector públic i el privata han d'anar de la mà. No té cap sentit que cadascú vagi per la seva banda. Tal com diu una dita catalana, «la unió fa la força», i això és el que cal perquè aquest sector turístic pugui continuar essent punta de llança com és.