Ja fa diversos anys que els models fabricats a partir de tecnologies de baixes emissions s'han proclamat protagonistes indiscutibles de les avantguardes del motor. Però més enllà de la teoria i dels prototips, any rere any surten al mercat nous models enfocats a satisfer la demanda creixent de vehicles ecològics i alhora accessibles.

Les autonomies dels vehicles elèctrics, un dels punts clau en la implantació d'aquests models, són cada vegada més altes, i amb sistemes de càrrega més eficients. D'altra banda, els punts de recàrrega, una altra de les potes més importants del mercat automobilístic i que depèn de l'aposta de les administracions públiques, també està experimentant un auge destacat. De fet, a les comarques gironines se'n poden trobar una quarantena en punts de la via pública, i estan ubicats en més de 32 municipis. L'aposta del Saló de Ginebra pels models elèctrics i híbrids és clara, i ho ha estat en les seves últimes edicions. Enguany s'han presentat prop d'una trentena de models elèctrics i híbrids, que es preveu que apareguin al mercat properament. Aquests són els models elèctris més destacats d'aquest any.

El primer elèctric de Seat

El model 100% elèctric del fabricant Seat va fer la seva primera aparició a la Volkswagen Group Night, i també ha estat present a Ginebra. Ha estat dissenyat i fabricat a Barcelona, per la qual cosa s'ha batejat amb el nom de l'icònic barri «El Born». Aquest és el primer model elèctric de Seat, que compta amb una autonomia de fins a 420 km i té un temps de recàrrega de 47 minuts. La marca ha incorporat les últimes tendències del mercat quant a electrificació, així com de conectivitat.

Hispano-Suiza ressuscita el «Carmen»

La marca Hispano-Suiza ha presentat un dels models més destacats de la fira amb el seu «Carmen» elèctric. El seu nom és un homenatge a la neta del fundador de la marca, i només fabricarà 19 unitats, tot i que per ara ha rebut el triple de peticions. Aquest és el primer cotxe del mercat que utilitzarà la tecnologia World Wide Mobility, que permetrà controlar el vehicle des del mòbil a través d'una aplicació, i no tindrà clau física. Amb la tecnologia WWM es pot geolocalitzar el vehicle i veure la seva ubicació al mòbil, a més d'encendre i apagar els llums des de l'aplicació i utilitzar reconeixement facial per accedir a l'interior. Pel que fa a les característiques, té una autonomia zero emissions de 400 km i un pes de 1.690 kg. Cada unitat tindrà un preu de partida d'1,5 milions d'euros, que s'anirà incrementant a mesura que es personalitzi, ja que el client podrà escollir tots els detalls del vehicle.

Nissan Leaf 2019

El best-seller de Nissan, el Leaf Tekna, arribarà aquest any amb un nou model amb dues opcions d'autonomia. El bàsic estarà equipat amb un carregador integrat de 3,6 kilowatts que permet la recàrrega ràpida i la normal, i inclourà també diverses millores de connectivitat i tecnologia. D'altra banda, els japonesos introduiran al mercat europeu 5.000 unitats d'un model especial, el Leaf e+, que tindrà una autonomia de 385 km. Aquest model, presentat el 2010, és el primer vehicle elèctric de la història que ha superat les 400.000 unitats venudes a tot el món. El nou model preveu triplicar les vendes durant l'any.

Honda e Prototype

La marca japonesa ha presentat a Suïssa el seu primer model elèctric per Europa, tot i que de moment és només un prototip. Aquesta és una evolució de l'Honda Urban EV Concept. Els únics detalls que s'han desvelat són respecte a la seva autonomia, segons indica la revista especialitzada Autobild.es, que la situa entorn als 200 km, i que es podrà carregar en un 80% en 30 minuts. A més, el cotxe utilitzarà una nova plataforma dissenyada per la producció de cotxes elèctrics que se sumarà a les existents (MEB, PPE, SPE, etc).