Noves tecnologies

Motivar els treballadors gràcies a les noves eines digitals

Les empreses s'han d'adaptar a les noves formes de treball per satisfer les demandes dels treballadors «millennials» i generació Z

25-02-2020Meneame

REDACCIÓ El sector dels recursos humans està experimentant grans canvis. Actualment, el focus se centra a «humanitzar» el tractament que des de les empreses es dona als empleats, i en l'aplicació de noves eines tecnològiques per tal d'aconseguir la progressiva digitalització del sector. Segons l'informe de Sage, empresa líder mundial en solucions de gestió al núvol, nou de cada deu responsables de RRHH (94%) anticipen canvis en un període d'entre tres a cinc anys, com a part del procés de transformació.

Tot i que el canvi ja ha començat, es preveu que la seva evolució sigui lenta. Només una de cada cinc empreses (18%) ha iniciat aquest procés i nou de cada deu esperen que tardi a completar-se fins a deu anys. Els líders empresarials són conscients de la importància d'invertir part dels seus recursos en els treballadors. Això es traduirà en beneficis, ja que es retindrà el talent i s'impulsarà el creixement de l'empresa.

Les organitzacions que han iniciat aquesta transformació, generalment, incorporen les noves tecnologies com a principal eina de treball, però sense deixar de banda el factor humà. Aquestes novetats estan donant lloc a canvis significatius en la manera en què es treballa en els departaments de RRHH i que, indiscutiblement, afectaran les empreses el 2020.


«Humanitzar» els empleats

Aquestes companyies han passat de centrar-se en polítiques i processos manuals de baix valor per a un equip, a desenvolupar experiències per tal de mantenir els empleats motivats, compromesos amb la seva tasca i, per tant, augmentar la productivitat. L'objectiu és que els empleats i el negoci puguin prosperar.

El 69% dels líders de recursos humans anticipen que les expectatives dels empleats sobre els recursos humans canviaran per complet d'aquí a 3 anys. En relació amb això, quatre de cada deu empreses, estan adoptant tecnologies al núvol (43%) i mòbils (36%), seguides d'anàlisi de persones (26%) i autoservei (24%). Això és vital per crear un negoci exitós en l'economia digital.


Recursos humans basats en dades

Gràcies a la tecnologia moderna, les empreses tenen una gran quantitat de dades sobre els consumidors al seu abast. Més del 40% de les empreses prenen decisions sobre les persones basades en dades.

De fet, de cara a aquest any, el 51% dels líders de RRHH planeja accedir a les dades en temps real. Això està molt relacionat amb la privacitat i seguretat. Per la qual cosa les empreses s'han d'adaptar a les noves formes de treball, mitjançant l'adopció d'aplicacions i dispositius informàtics, per satisfer les demandes cada vegada més digitals dels treballadors millennials i generació Z.

Al voltant del 40% de les empreses que tenen plataformes de recursos humans basades en el núvol estan integrant les seves dades centrals i és més probable que necessitin un únic sistema de registre d'empleats.


Proveïdors tecnològics

L'entrada de Microsoft, Google, Facebook, Salesforce i IBM en el sector de proveïdors de tecnologia de recursos humans començarà a forçar la consolidació d'un mercat superpoblat i fragmentat. Els líders i les empreses de recursos humans estan lluitant per mantenir-se al dia i donar-li sentit a tot. Cal reflexionar i determinar on es genera el major valor comercial. No tots aquests proveïdors poden sobreviure o sobreviuran, i la consolidació potser s'ha retardat molt.