Salut

El costat positiu de la nova realitat

La pandèmia de la COVID ha accelerat la implementació d'eines tecnològiques a Oftalis - Amb la nova realitat, les consultes no urgents es poden fer per videotrucada

14-09-2020Meneame
Una doctora fa una videotrucada amb un pacient.
Una doctora fa una videotrucada amb un pacient.

REDACCIÓ El primer objectiu de l'Institut d'Oftalmologia Cínica de Girona Oftalis durant el confinament va ser mantenir el contacte permanent amb el pacient per oferir-li tota la informació necessària sobre la nova situació, recomanacions de salut visual i les alternatives que oferia el centre per a l'atenció mèdica. Aquest procés va accelerar la implementació d'eines tecnològiques que ja estaven plantejades però que van prendre més importància durant els dies de confinament.

En casos no urgents, l'opció de fer una consulta amb l'oftalmòleg a través de videotrucada o resoldre dubtes telefònicament va aconseguir reduir l'activitat presencial al centre, un fet que els professionals trobaven necessari per tal de garantir el benestar dels pacients i treballadors. Això, sense deixar de banda la implementació de protocols de seguretat específics durant les consultes mèdiques presencials i una actualització constant per millorar-ne l'eficàcia.

D'altra banda, ja fa un temps que el centre disposa dels informes en format digital, la qual cosa permet entregar-los al pacient sense necessitat de fer-lo venir al centre i reduint, a la vegada, el consum de paper. Amb tot això, Oftalis agraeix la resposta per part dels pacients, ja que ha estat, en general, molt positiva: alternatives ben acollides que han vingut per quedar-se i les sensacions de comoditat i seguretat que ens han transmès els pacients amb la gestió duta a terme. Així, el centre ha decidit quedar-se amb el costat positiu de la nova realitat.