El 62,19% de persones més grans de 60 anys d'edat no entén les factures que les companyies de llum, aigua i gas els fa arribar al seu domicili per al seu pagament, segons una enquesta elaborada per l'Agència Catalana del Consum de la Generalitat de Catalunya, amb el suport de FiraGran, el Saló de la Gent Gran de Catalunya, que es va celebrar el cap de setmana passat.

Aquesta enquesta, realitzada entre 483 persones que l'any passat van visitar aquest esdeveniment, afirma que per a la majoria de qui no comprenen les factures -el 72,73%-, la informació no s'expressa prou clarament. Un 22,16% assegura que s'hi inclouen conceptes estranys que no aconsegueixen desxifrar i un 5,11% creu que hi ha massa números.

Set de cada deu majors de 60 anys d'edat mai ha presentat reclamacions relacionades amb les seves compres o amb reparacions i d'aquests el 58,21% ho fa fet a causa de les factures de subministraments, el 28,36% per compres, el 8,96% per accidents i reparacions, el 2,99% per qüestions relacionades amb situacions mèdiques i el 1,49% per temes vinculats amb viatges.

Garantir una compra segura, conèixer els drets que totes les persones tenen com a consumidors i oferir consells per evitar que les persones grans puguin patir estafes i accions fraudulentes són alguns dels objectius dels tallers i xerrades que l'Agència Catalana del Consum va organitzar en el marc de FiraGran.

L'Agència Catalana del Consum recorda a les persones grans que desconfiïn de les visites imprevistes als seus domicilis i que en cas de rebre trucades comercials no facilitin dades personals i bancàries ni tampoc factures anteriors i que no signin res que no entenguin. La revisió de les instal·lacions de gas butà s'ha de fer cada cinc anys i en cas del gas natural, la inspecció la fa la companyia cada cinc anys i la cobra en la factura i mai en efectiu.