Tornada a l'Escola

La robòtica arriba també a l´aula

El programa preveu també desenvolupar el pensament computacional a les escoles · Es tracta del pla Escola de pensament computacional que promouen Arduino CTC, el Ministeri d'Educació i la Fundació La Caixa

05-09-2019Meneame

ACN/DDG El Govern ha aprovat l'adhesió del Departament d'Educació al conveni per promoure la robòtica i el pensament computacional als centres educatius catalans. Ho fa a través del programa Escola de pensament computacional –Arduino CTC, que promouen el Ministeri d'Educació i la Fundació La Caixa. El Govern català vol afavorir aquelles iniciatives que desenvolupin projectes d'innovació pedagògica per estimular l'aprenentatge, les habilitats i l'èxit escolar de tots els alumnes, especialment a través de la recerca relacionada amb l'ús de les tecnologies.

Aquest programa pretén oferir recursos educatius, formació i solucions tecnològiques als docents perquè les puguin incorporar a les seves pràctiques a través de la programació i la robòtica. Els centres escolars reben un kit amb material de hardware obert per poder implementar experiments pràctics. La participació en aquest projecte contribueix a desenvolupar les competències bàsiques de l'àmbit digital, a l'educació Primària i igualment a la Secundària, per tal d'integrar el pensament computacional, la programació i la robòtica en les seves diferents etapes. Arduino és un petit ordinador (sense pantalla ni teclat) que es materialitza en una placa, un petit sistema de processament amb el qual es pot llegir informació de diferents sensors, i a través del qual es poden controlar llums, motors i molts altres actuadors. Es tracta d'un maquinari lliure que fa més simple i accessible el disseny de projectes i circuits electrònics amb microcontroladors.

Una placa d'Arduino és capaç de donar vida a un telèfon mòbil, un comandament a distància, consoles, portàtils i càmeres fotogràfiques. El projecte preveu també l'increment de les vocacions STEM, especialment en noies, la millora de les competències digitals, la formació del professorat pel que fa a l'àmbit del pensament computacional i la innovació per a la transformació educativa.