La pròxima edició del ral·li Dakar, que començarà el 3 de gener a Buenos Aires i recorrerà l'Argentina i Xile, vol assemblar-se al seu antecessor africà i per això els organitzadors han buscat escenaris similars, dificultats semblants i referents reconeixibles per participants i públic.

Després de cent dies de reconeixement de les pistes, el director del ral·li, Etienne Lavigne, va desgranar a París els 9.500 quilòmetres de la prova, 5.650 d'ells cronometrats. Lavigne va recordar que el ral·li va haver d'abandonar Àfrica pels problemes de terrorisme que viu Mauritània, lloc essencial de passada de la caravana.

El Dakar ha reunit a 188 participants en moto, 230 en cotxe, 30 quads i 83 camions, procedents de 49 països, una nòmina similar a la que va prendre la sortida de Lisboa fa dos anys. Entre ells hi ha els millors: Marc Coma i Cyril Despress estan registrats en motos. Els Volkswagen de Carlos Sainz, Giniel de Villiers o Mark Miller intentaran arrabassar l'hegemonia als Mitsubishi de Stéphane Peterhansel, defensor del títol, Luc Alphand o Nani Roma. El gironí Salvador Servià hi serà en camions, i Xavier Foj i Joan Pujolar, en cotxes.