Comença l'edició cinquanta-sis del Ral·li Costa Brava amb una reclamació clara: que no sigui la darrera. El perill de desaparició per la falta de suport econòmic va marcar ahir la inauguració oficial del Costa Brava a Lloret on tant les institucions com els organitzadors de la mítica prova -que avui portarà per les carreteres gironines pilots mítics en el ral·li històric i demà els millors especialistes d'Espanya en asfalt?- van reclamar més "implicació d'institucions supramunicipals". "Estem intentant fer una edició del ral·li que sigui impecable, que tothom la recordi i ajudi a assegurar la seva continuïtat", va dir Romaní en uns paraules que van ser ratificades per Xavier Crespo. A les paraules de l'organitzador i de l'alcalde de Lloret van seguir les d'alguns pilots participants i dels representants de la FIA, que van elogiar el "gran nivell" del ral·li amb trams absolutament "històrics". A la presentació d'ahir a l'Ajuntament de Lloret va destacar la presència de dos pilots mítics que competiran en la categòria de clàssics, Sandro Munari i Björn Waldegaard, que van compartir escenari amb autoritats, l'alcalde de Lloret, Xavier Crespo, els organitzadors de la prova, Àlex Romaní, i respresentants de la FIA. La competició esportiva es repartirà entre avui, ral·li històric, i demà, històric i campionat d'Espanya d'asfalt, mentre que l'entrega de premis serà demà al vespre a dos quarts d'onze de la nit. Una de les curiositats és que en la competició dels històrics s'hi arribaran a reunir fins a nou Lancia Stratos. Tot un record.