L'escultor es va posar en contacte amb Jorge Ramos, amo de la foneria, per encarregar-li que fes en bronze un trofeu que emula un ciclista pedalant i també la lletra 'C' de la cadena de supermercats Carrefour, patrocinadora de la cursa. Aquest jove fonedor també treballa per escultors de renom com Lorenzo Queen i Jaume Plensa.

El Tour de França té aquest any més sabor gironí que mai. La cursa passarà per primera vegada per la capital gironina el 9 de juliol en una etapa que acabarà a Barcelona. Però a més, són les mans d'un gironí les que estan elaborant el trofeu que s'endurà el ciclista que més etapes de muntanya guanyi durant la cursa aquest estiu.

Jorge Ramos fa 11 anys que es dedica a la foneria i treballa per escultors gironins però també han passat per la seva nau del polígon de Riudellots artistes de renom com Lorenzo Queen o Jaume Plensa. Ara encara ha fet un pas més en la seva carrera essent l'encarregat de convertir el motlle de guix de l'escultor francès Philippe Manuel Mercier en un trofeu massís de bronze d'uns sis quilos.

L'escultor li va fer l'encàrrec per Internet i la setmana passada va viatjar fins a Riudellots per entregar-li l'original. Aquest divendres, Ramos ja té pràcticament acabada l'escultura que ha d'entregar el proper dia 10 de juny a l'autor. Es tracta d'un trofeu que simbolitza un ciclista sobre la seva bicicleta i, a l'hora, també s'hi pot veure la 'C' de la cadena de supermercats Carrefour, patrocinadora de la cursa.

D'aquesta mateixa escultura, l'autor n'està elaborant al seu taller a França 21 petites rèpliques en resina que seran entregades al guanyador de cada etapa, també a l'etapa que unirà Girona i Barcelona el proper 7 de juny.

El procés de construcció

Un cop rebut l'original, Ramos ha explicat que han escollit el procediment de fundició a la terra per fer la peça. 'És una tècnica més ràpida i més fidel a l'original', ha detallat. L'original es posa dins una terra especial que, un cop afegides unes resines i uns àcids, queda dura. Després es treu la peça original i en l'espai que ha quedat s'hi tira bronze fos que pren la mateixa forma que l'original. Després es destrueix el motlle i cal polir i envernissar la peça.

Tot aquest procés s'ha fet a les instal·lacions de la F.A.R a Riudellots de la Selva durant uns tres dies de feina. Ramos ha destacat que aquest procediment de la terra garantitza que la peça és 'única' ja que el motlle queda destruït un cop se n'extreu la peça en bronze.