El retorn de la mítica marca gironina Ossa al Mundial del trial està cada cop més a prop. Els més escèptics amb la resurrecció de la firma es van quedant sense arguments. El mes vinent, les instal·lacions de Domeny posaran al carrer les primeres 1.250 unitats d'una TR280i que, aquest passat cap de setmana, va ser una de les atraccions del Trial de les Nacions de Polònia, on els encarregats de la firma gironina varen presentar a la Federació Internacional el seu projecte de competició per al proper Mundial. El nom dels dos pilots d'Ossa -un serà una aposta jove i l'altre un dels noms més consagrats de l'actual Mundial- no es farà públic fins a final d'any però a Myslenice va ser el provador d'Ossa, l'excampió mundial garrotxí Marc Colomer, qui es va pujar a la TR280i per deixar clares les característiques (és increïblement lleugera) de la moto dissenyada per Joan Serra. La circumstància que, a dia d'avui, la nova Ossa sigui la moto de trial més lleugera del mercat jugarà a favor de la marca gironina. El tema del pes de la TR280i, oficialment fa mig quilo menys que el mínim que marca la normativa vigent, va ser un dels temes que es varen tractar en la trobada polonesa. Els responsables de la firma gironina varen explicar als tècnics de la FIM el pes de la seva nova moto i, a priori, tot fa pensar que la TR280i podrà competir en el Mundial sense necessitar de portar pes addicional.

A Polònia, el director d'Ossa Factory, Joan Gurt, encapçalava una delegació on també hi havien tots els responsables de disseny i tècnics de la marca acompanyats per un enginyer de l'empresa japonesa Kokusan Denti, Tomoaki Sekita. Els japonesos han aportat a Ossa el sistema d'injecció de la nova TR280i amb unes innovacions tecnològiques que sorpendran en el Mundial de trial amb el seguiment informàtic de tot el procés d'injecció del motor. Ara, després del primer contacte amb l'ambient del Mundial, els propers passos oficials de la secció de competició d'Ossa arribaran al novembre quan, de manera oficial, els dos nous pilots de la marca gironina es presentin amb els colors d'una firma de motos que es va fer molt coneguda dècades enrere amb gent com Mick Andrews. L'acord amb el pilot de primera fila, aquest any ha lluitat entre els capdavanters del Mundial, és ferm des de fa molts mesos mentre que l'aposta per un segon pilot de la marca s'emmarca dins l'estratègia de futur d'un firma que, 25 anys després de las seva desaparició, vol tornar per quedar-se. En un context de crisi econòmica global l'aposta d'Ossa, amb un capital gironí i 100% privat, va ser molt ben rebut per part dels responsables de la FIM a Polònia. L'aposta per la competició dels responsables d'Ossa camina de manera paral·lela al desenvolupament empresarial de la firma que ha renascut gràcies a una forta inversió econòmica que els seus gestors esperen compensar amb els beneficis de la venda d'aquest model TR2801. Una moto de trial extremadament lleugera que si els nous pilots d'Ossa aconseguir que destaqui en la comparació de Beta, Montesa, Sherco o Gas Gas podria ser un petit èxit de vendes. De moment, les primeres 1.250 unitats que sortiran aquest octubre de la fàbrica de Domeny ja estan venudes, la majoria en el mercat internacional.