Som dimecres i Maverick Viñales ja és al Circuit de Catalunya. En la setmana prèvia de qualsevol altra cursa, el pilot de Roses hauria estat ahir a l'escola i no hauria arribat fins avui al circuit per preparar els lliures de demà divendres. A Montmeló, però, tot és diferent i més després que "Mack" hi arribi com la nova sensació del Mundial. La seva darrera a victòria a Le Mans el va descobrir a ulls dels que encara desconeixien el nivell d'aquest noi de només de setze anys que ahir, tot i la seva exhibició a França, seguia desgranant el discurs de "seguir treballant amb l'objectiu d'aprendre a totes les curses". Viñales no esperava guanyar una cursa tan aviat, en el quart Gran Premi del Mundial, i segueix marcant-se la propera temporada com la del gran salt però, sense posar-se pressió, té molt clar que si torna a trobar un forat per avançar Nico Terol l'aprofitarà: "No penso a ser segon, tot els pilots volem guanyar".

A l'estiu parlava d'aprendre i lluitar per pujar en algun podi. S'esperava guanyar a Le Mans?

No estava previst guanyar tan aviat. Va ser una victòria molt bònica i, tot i que no entrava en els nostres plans guanyar tan aviat, vam demostrar que hem aprofitat molt bé la feina en els entrenaments.

Ara ja és un pilot capdavanter de 125cc?

No, no. No em crec que ja estigui al davant, perquè aquí si es despistes et passen deu pilots. Tots van rapidíssim i necessites estar sempre molt concentrat i anar al màxim.

S'ha parlat molt del seu avançament final a Nico Terol. Va veure clar el moment?

Vaig veure que havia comès una errada en el revolt anterior, vaig preparar molt bé aquell revolt per avançar-lo i, a més també vam tenir sort perquè ell es va "colar" una mica, vaig veure el forat i m'hi vaig ficar per guanyar la cursa.

Tot això es pot pensar en plena cursa?

Sí. Sí que es pot anar pensant, perquè si no ho hagués fet no m'hauria posat allà i no hauria guanyat la cursa.

I no va pensar: Vaig segon, aquí em quedo i faig el meu millor resultat pujant al podi?

No. En cap cas. Mai vaig pensar a acabar segon. Jo, com tots els pilots, el que vull és guanyar sempre.

En guanyar a Le Mans han començat a comparar-lo. Ha guanyat un Gran Premi més jove que Lorenzo, Pedrosa, Márquez...

M'agrada molt que parlin de mi per aquest rècords, però tampoc vull que em comparin gaire amb tots aquest altres pilots perquè tots són boníssims i estan clarament per davant meu. Ara mateix he de pensar a fer la meva feina i deixar de banda les comparacions.

Elogis, felicitacions, entrevistes... Va costar tornar a l'escola?

No, en absolut. Van ser un parell de dies especials i, després un altre cop centrat en el meu dia a dia. Em va felicitar molt gent, és normal perquè et veuen per televisió, però la que va ser molt important per a mi va ser la de l'equip.

Ara la gent es pot pensar que també ha de guanyar diumenge aquí a Montmeló.

Això la gent ho pot pensar, però jo no penso. A l'equip estem pensant a fer una bona feina divendres per aconseguir la millor qualificació possible. No, no em pressiona gens haver guanyat a Le Mans. El que fa és donar-me unes ganes brutals de córrer una altra cursa.

Nico Terol segueix sent el favorit per guanyar aquí?

Segueix sent el favorit i jo segueixo dient que ell va un passet per davant nostre. Nosaltres treballem per retallar aquest passet i, de moment, anem pel bon camí.

Arriba Barcelona, serà un Gran Premi diferent? Hi haurà molta gent de Roses...

Aquí a Montmeló hi arribo amb moltes ganes. Passaré per les graderies on hi haurà tots els fans i els amics, que sempre em segueixen moltíssim i aquí encara més. Hi seran tots. Tinc moltes ganes de córrer aquesta cursa.

De petit havia somiat guanyar una cursa aquí. És un d'aquells circuits on li faria especial il·lusió pujar al podi?

Està clar que m'agradaria guanyar aquí a Montmeló per la gent, això ho faria molt especial, t però també hi ha d'altres circuits especials. Personalment, m'agradaria molt guanyar a València. És un circuit molt bonic. El primer cop que hi entrés et dius "per on passaré" en veure-ho tot tan llarg, tan ample... No es pot dir que sigui un dels meus traçats favorits, perquè a mi m'agraden els revolts més agressius però és un molt bon circuit.

A Montmeló ja hi ha corregut altres anys i coneix bé el circuit. En canvi, Le Mans li era totalment desconegut. Com pot superar aquesta inexperiència?

Tot els circuits són diferents, però si arribés en un bon estat de forma te'ls pot aprendre ràpid. Ho aconsegueixo gràcies a la molta informació que tenim i també gràcies a altres pilots com Julián Simón, amb qui faig una volta a peu i una altra amb moto els dijous. Què millor que conèixer els circuits amb el campió del món, ell és qui em pot donar els millors consells.

Abans parlava de fer una bona feina divendres per aconseguir l'endemà una bona qualificació. La diferència entre el seu resultat de Le Mans i els altres s'explica en part pel lloc en la graella?

Sí. És molt important fer una bona classificació. Ja vaig dir abans de Le Mans que si fèiem una bona classificació faríem un bon resultat: vam fer tercer i vàrem acabar guanyant. Si hagués sortit l'onzè no hagués pogut enganxar-me al Nico (Terol), vaig sortir tercer i allà vaig poder passar el segon i enganxar-m'hi.

Aquest serà el seu pla per diumenge, oi ?

Sí. No puc deixar que s'escapi de sortida i per això necessito tenir un bon lloc a la graella.

Com va la moto?

Molt bé. Estic molt content amb l'equip. Hem millorat bastant, estem en un moment molt fort tant de xassís com de motor. A Le Mans no vaig patir de pneumàtics ni de res, potser pecava una mica de motor però vam fer un test a Motorland (Aragó) i hem guanyat una mica de velocitat.

La velocitat que li farà falta en aquesta recta de Montmeló.

(Riu). Sí, és clar.