A l'onzena volta tot es va truncar. Maverick Viñales (Aprilia) anava embalat cap al seu tercer podi consecutiu -després dels èxits de LeMans i Montmeló- però no va culminar la seva gesta quan la roda posterior de la seva moto va perdre tota l'adherència amb l'asfalt xop de Silverstone i el rosinc va dir adéu al Gran Premi anglès. Va ser el comiat més amarg de la temporada ja que les sensacions i els temps havien empès l'altempordanés una altra vegada entre els millors i va marxar de l'illa sense sumar ni un punt; fet que envia el gironí al sisè lloc de la classificació general després que el superin en la taula els pilots de Derbi, el francès Johann Zarco i el bilbaí Efrén Vázquez.

Al warm up del matí ja es va certificar que defensar la primera posició de la graella que havia obtingut dissabte no seria una tasca gens senzilla. El de Roses va acabar cinquè en aquesta tanda, a més de quatre segons d'un Jonas Folguer que es va esprémer al màxim i va acabar tastant el terra al final de la sessió. Quan va arribar l'hora de la veritat i es semàfor es va apagar la malastrugança es va fer encara més forta.

El del Blu:sens by Paris Hilton sabia de la importància d'estar al davant, per evitar que l'estela d'aigua que deixaven els pneumàtics dels seus rivals li privessin la visió del traçat. Va sortir decidit per l'exterior i va encarrilar el revolt de Copse -ara el primer que enfilen els pilots després de la reforma del circuit anglès- en primera posició. Però a les xicanes de Becketts una filera de pilots li van guanyar la posició i, en pocs segons, ja es veia molt lluny del davant. Sota l'aiguat, la fred i el vent, a l'altempordanès el van superar Folguer, Zarco, Nico Terol (Aprilia), Sandro Cortese (Aprilia) i Héctor Faubel (Aprilia) per deixar-lo en la sisena posició del grup.

Però com després es comprovaria, Viñales havia estat molt conservador en la primera volta. Una vegada va determinar l'estat real de la pista es va dedicar a enroscar cada vegada més el puny del gas i, de mica en mica, anar fulminant els temps i els seus rivals. Una volta després ja havia deixat enrere Cortese; i en la següent ja era dels més ràpids a la pista i al davant tenia les dues Aprilia del Bankia, Terol i Faubel, que lluitaven entre elles. No va tardar gens a superar-les, una per l'exterior i una altra per l'interior en una maniobra sense contemplacions. Mentrestant, Folguer i Zarco s'enganxaven i anaven escapant-se de la resta de pilots.

En aquells moments es trobava a uns cinc segons dels dos pilots que lluitaven per la victòria. I a partir de la sisena volta va començar la caça. En cinc voltes va retallar més d'un segon i mig a la cronometrada de cada gir; i si bé que tenia Héctor Faubel al darrere, el seu ritme era suficient per atrapar Johann Zarco, que rodava gairebé dos segons més lent que ell.

Però després de marcar el seu millor registre (2:33.345, el cinquè absolut) Viñales se'n va anar al terra. En una pista de condicions variables, el gironí va arriscar-se i va perdre la partida contra l'asfalt. Va obrir gas abans d'hora i va caure. Això va deixar via lliure a Héctor Faubel, subcampió del món de 125 cc l'any 2007 i que va poder pujar al podi per primera vegada aquesta temporada. Al davant, Folguer, va acabar patint més del compte per guanyar després d'haver comès una errada quan tenia un bon marge sobre Zarco, però la victòria no se li va escapar. El mallorquí Luis Salom (Aprilia) va signar una actuació estal·lar i molt arriscada, al final va aconseguir el quart lloc seguit de Vázquez (Derbi) i Adrián Martín (Aprilia). Achrotter, Gadea, Sebestyen, Pedone, Grotzkyj, Iwema, Mauriello i Fagerhaug, com Viñales, no van poder acabar la cursa anglesa.