Terramar (Sitges), va ser al costat del de Brooklands, un referent de l'automobilisme a Europa en els anys 20 i va marcar el començament de l'automobilisme a Espanya. El pilot de Lloret Miquel Molina, al costat del veterà Carlos Sainz, va tenir el privilegi de rodar en un dels circuits ovals més exigents del món (amb uns peralts de fins a 90 graus), abandonat des de fa anys.

És un desconegut per a molts, fins i tot per als amants de l'automobilisme. El circuit de Terramar és el segon més antic d'Europa, després de Brooklands i per davant fins i tot del mític Le Mans; i el primer d'Espanya. En aquest singular entorn que guarda encara la grandesa que un dia va tenir, Molina i Sainz van posar a prova les seves habilitats com a pilots. El repte: vèncer els rigors d'aquest vell traçat al volant d'un dels cotxes més veloços del moment, l'Audi R8 LMS.

"Ha estat una sorpresa i de les grosses. No tenia ni idea que aquest circuit existia i menys que va ser el primer d'Espanya. El peralt és terrible, sobretot mirant-lo des de baix. Reconec que quan l'he vist per primera vegada m'ha sorprès i tenia molta curiositat per saber què se sentia en conduir-hi", deia Carlos Sainz. Per la seva banda Miquel Molina, que competeix al circuit DTM, explicava que "posar un cotxe actual en un circuit així, castigat pel pas dels anys, era tot un desafiament. El traçat constantment ens ha posat a prova per la seva exigència i els seus peralts, no podies despistar-te ni un sol minut".

El detall gairebé anecdòtic de la jornada va ser que fins ara, el rècord del circuit encara el conservava Louis Zborowski Miller (1923), amb un temps de 45,8 s i una velocitat mitjana de 157,2 km/h. Malgrat el precari estat de l'asfalt, ple de forats i d'herbes, Carlos Sainz va rodar amb l'Audi R8 LSM a 170 km/h.

El circuit es va inaugurar l'octubre de 1923. Van trigar 360 dies a construir-se i allà s'hi va celebrar un Gran Premi d'Espanya de Fórmula 1. "En aquella època Espanya era un referent en el món de l'automobilisme", comenta Marcel Ricart, propietari del circuit. "És la mateixa pista i el mateix terra que van trepitjar fa molts anys Nuvolari, Divo i Resta, els grans noms de l'automobilisme d'aquell moment.

La pols, l'herba i els sotracs revelen l'edat d'un circuit que estava oblidat pel món del motor. L'autòdrom de Terramar ha tornat a la vida, a viure l'adrenalina de les carreres i a escoltar el soroll dels motors gràcies a Sainz i Molina i el seu desafiament al volant del potent Audi R8LMS.