En un cap de setmana on totes les mirades del Mundial estan centrades en el comportament dels pneumàtics Pirelli, que la setmana passada a Silverstone van ser la causa d'una cursa extremadament accidentada, les escuderies Mercedes i Red Bull van tornar a ser les grans dominadores de la qualificació mentre que per al Gran Premi d'Alemanya l'equip Ferrari va deixar de banda la lluita per la pole i va dissenyar una estratègia atípica on s'ho jugarà tot a una sola carta en la cursa d'aquest migdia (14.00 h, TV3 i Antena 3 TV).

Igual que a Silverstone, a Nurburgring Mercedes es va ergir com l'equip més ràpid a una sola volta de la mà de Lewis Hamilton mentre que la gran sorpresa del dia va ser l'eliminació en la segona ronda del seu company, l'alemany Nico Rosberg, quan aspirava també al primer lloc de la graella. Com fa set dies, l'alemany Sebastian Vettel va ser el seu principal rival, però finalment va haver de conformar-se amb la segona plaça de la graella davant del seu públic. Avui, el principal objectiu del triple campió del Món serà guanyar per primera davant el públic alemany, ja que el gran premi del seu país és un dels pocs que encara es resisteixen a Vettel.

A diferència d'altres grans premis, les notables distàncies en el rendiment dels dos compostos escollits per Pirelli per a la carrera va motivar veure unes estratègies diferents en la classificació. Així, Ferrari va optar per utilitzar el pneumàtic tou -més ràpid però amb gran degradació- en les dues primeres rondes per superar els dos primers talls amb solvència i va deixar el dur -més lent i amb major resistència al desgast- per a la tercera ronda, una descisió que enviaria a Felipe Massa(setè) i Fernando Alonso (vuitè) a la quarta fila de la graella. Davant l'impossibilitat de pugnar per la pole contra Mercedes i Red Bull, i potser també contra Lotus, Ferrari va apostar per iniciar la carrera amb el compost dur per endarrerir el màxim possible la primera aturada als boxs, ja que va preveure una gran degradació dels pneumàtics més tous en els primers compassos de la prova amb els dipòsit de benzina ple. Als entrenaments lliures, durant els assajos de tandes llargues, la marca italiana va comprovar que el seu ritme de carrera és bo, i la eva estratègia pot donar bons resultats ja que pot jugar a favor seu l'augment de temperatures previst per avui a Alemanya. El repte de l'asturià serà intentar mantenir o, fins i tot retallar, algun dels 21 punts que el separen del lideratge del Mundial, ara a mans de Vettel.

Jenson Button imita Ferrari

Igual que Ferrari, el britànic Jenson Button (McLaren) i l'alemany Nico Hülkenberg (Force India) van optar per una estratègia similar a la dels italians; en el seu cas ni tan sols van marcar un temps oficial en la Q3 i partiran, per darrere de Massa i Alonso, des de la novena i desena posició, respectivament.

La gran sorpresa del dia va ser Rosberg. Durant tot el cap de setmana es va mostrar molt competitiu i era un clar aspirant a la primera plaça de la graella, però mentre el seu company a Mercedes va brillar amb la vint-i-novena pole de la seva carrera l'alemany es va enfonsar en la segona ronda de la classificació sense explicació aparent. Més enrere, els mexicans Sergio Pérez (McLaren) i Esteban Gutiérrez (Sauber) partiran junts després de ser tretzè i catorzè, respectivament, el que els ha instal·lat en la setena fila de la graella. Al veneçolà Pastor Maldonado (Williams) les coses li van anar molt més malament, al matí va veure com el KERS del seu cotxe s'incendiava i el seu cotxe va haver de ser reparat a corre-cuita i avui arrencarà divuitè.