Fernando Alonso (Ferrari) va cedir tretze punts respecte a Vettel en la lluita pel títol; tot i això el d'Oviedo no va llepar-se les ferides i va reconèixer que pujar al podi hauria estat un premi massa gran vistes les prestacions del monoplaça italià durant tot el cap de setmana. "Els de davant eren massa ràpids i crec que la lluita pel podi era un premi molt alt per al que havíem fet. Estàvem a prop -de Romain Grosjean, tercer- però la diferència entre sumar dotze o quinze punts tampoc és un drama, ja que en la carrera era molt difícil acostar-se a ell en la recta de meta", va explicar Alonso als mitjans de comunicació.

El bicampió del món també va donar per bona l'estratègia que havia dissenyat el seu equip. Alonso va assegurar que la tàctica de començar la cursa amb el pneumàtic més dur va ser bona, tenint en compte que va sortir vuitè i va finalitzar en quart lloc, i va considerar que si hagués utilitzat els tous de bon principiu hauria estat cinquè o sisè en qualificació però en la cursa hauria acabat igualment en la quarta posició.

"Hi havia la possibilitat de que apareixés un safety car en la primera volta, que hauria estat molt dolent per als equips que muntaven els pneumàtics tous, però no es va donar aquesta situació. A més, després els tous s'esperava que duressin cinc o sis voltes però alguns van arribar fins a la dotze amb aquestes rodes de manera que les coses els van sortir millor del que s'esperaven", va afegir. Respecte als motius pels quals havia detingut el seu cotxe poc després de creuar la línia de meta, el pilot asturià es va limitar a dir que havia seguit les ordres del seu equip. "Em van dir: per al cotxe, si pots, ja! I el vaig aturar i aquí va quedar la cosa", va manifestar.