Després de sis anys complets a la Fórmula 1, 29 triomfs, 51 podis i tres corones mundials, l'alemany Sebastian Vettel seguia amb una dolorosa espina clavada al seu palmarès. No havia celebrat cap victòria a Alemanya, davant la seva afició. Fins ahir. El de Red Bull va poder escoltar l'himne germànic des del capdemunt del podi del circuit de Nurburgring després de protagonitzar una intensa lluita amb els dos Lotus de Kimi Raikkonen i Romain Grosjean. A més, amb el seu 30è triomf al Mundial, el de Heppenheim va consolidar notablement el seu lideratge, ja que el seu principal perseguidor, Fernando Alonso, va acabar quart en una prova on l'estratègia dissenyada per l'escuderia italiana a la sessió de classificació de dissabte va funcionar a mitges, ja que, si bé va passar de la vuitena plaça de sortida al quart lloc, no li va permetre arribar a l'objectiu del podi.

De fet, la carrera d'Alemanya deixa a Vettel com a clar candidat al títol, qui malgrat les dificultats que es va trobar ahir arribarà a l'equador del Mundial, que es traspassarà a Hongria el 28 de juliol, amb un còmode matalàs de 34 punts sobre Alonso.

En la sortida de la cursa, els Red Bull de Vettel i l'australià Mark Webber, van superar el britànic Lewis Hamilton (Mercedes), que sortia des de la pole, i el pilot alemany va poder començar a marcar el ritme de la prova sense oposició. Malgrat la guerra d'estratègies entre els equips que van començar amb pneumàtics tous i els que ho van fer amb durs, Vettel seguia al commandament en el moment que va sortir l'únic cotxe de seguretat de la cursa, en la volta 24.

La carrera es va neutralitzar després d'una inusual forografia en la qual el Marussia del francès Jules Bianchi anava marxa enrere en una baixada després que el pilot francès abandonés el monoplaça després d'haver-se incendiat. La sortida del safety car va propiciar un massiu canvi de rodes però els quatre primers no van perdre la posició, amb Vettel primer, seguit de Grosjean i Raikkonen, i Alonso rere seu.

Des d'aleshores i fins a la bandera de quadres es va veure una persecució sense descans, amb la incertesa de les aturades als boxs i el rendiment dels pneumàtics, si bé tan sols Raikkonen va guanyar la posició al líder del campionat en el tram final, però va haver de conformar-se amb el segon lloc a causa d'una falta de comunicació amb l'equip Lotus, que va provocar que el finlandés fes un últim canvi de rodes sense el qual Raikkonen podria haver aconseguit la victòria.

Hamilton, de primer a cinquè

La carrera de casa per a l'equip Mercedes va ser molt diferent de les seves aspiracions. A la mala classificació de dissabte de l'alemany Nico Rosberg s'hi va unir ahir la cursa de Hamilton, que va passar de primer a tercer abans del primer revolt i només va poder ser cinquè al final. Al final de la cursa l'anglès va mostrar-se molt decebut pel rendiment dels neumàtics Pirelli en els monoplaçes del seu equip.

Més dur va ser el començament de la participació de Webber, qui en la seva primera aturada als garatges, en la volta 9, va perdre una roda en l'operació de canvi de pneumàtics que acabaria ferint un càmera de televisió. Malgrat quedar endarrerit a l'última plaça del grup i molt allunyat de la resta de cotxes, l'australià, després de la sortida del cotxe de seguretat en la volta 24, va protagonitzar la remuntada del dia, i acabaria entrant a la meta en la setena posició. Una cursa més, la sort no va acompanyar Felipe Massa (Ferrari) i després d'una bona sortida que li va fer guanyar un lloc -del setè al sisè-, en la quarta volta va fer una virolla i se li va aturar el motor de manera que va haver de retirar-se.

El mexicà Sergio Pérez va protagonitzar una bona actuació a Alemanya en una temporada en la qual el seu McLaren està força lluny dels millors cotxes de la graella. El sud-americà va acabar en la vuitena posició, encara que va ser superat pel seu company, el britànic Jenson Button, que va finalitzar sisè. El mateix le va succeir al seu compatriota Esteban Gutiérrez (Sauber), que va acabar catorzè, lluny del seu company, l'alemany Nico Hülkenberg, que va entrar en els punts amb la seva desena posició. La mala fortuna que ha acompanyat al veneçolà Pastor Maldonado en tot el cap de setmana -amb una avaria en el KERS del seu cotxe el dissabte en el seu garatge i el posterior trencament de la bomba de l'aigua en la classificació- es va allargar ahir amb els problemes que van tenir els seus mecànics en un canvi de rodes que va arruïnar la seva carrera.