Llevar-se a dos quarts de set del matí per anar al gimnàs i continuar la preparació practicant amb la moto o bé fent bicicleta de muntanya en alçada (Vallter, Núria, Andorra). Pausa per dinar i a continuació seguir fent exercici perquè el cos estigui ben poc aturat i arribi perfectament, a nivell físic, a l'inici d'una nova edició del ral·li Dakar el proper 4 de gener. Aquest ve a ser el dia a dia de Dani Oliveras, el pilot de Gas Gas de Vilablareix que per segona vegada afrontarà el repte del raid més dur del món just d'aquí un mes. Ara ell i el seu company d'equip Gerard Farrés afronten la recta final i més decisiva dels entrenaments. El dia 29 viatjaran rumb a Buenos Aires i allà, a partir del dia 4 de gener, els espera un repte de 9.000 quilòmetres per l'Argentina, Xile i Bolívia que culminarà el dia 17.

Oliveras va firmar una exce·lent actuació en l'edició de 2014. Era el seu debut i va acabar 36è. Ara es marca figurar entre els 20 primers. "Estaria bé, seria un bon resultat", confessa. La moto, la Gas Gas EC450 Raid fa "bona pinta" tot i que l'ha pogut provar poc i les expectatives són "molt bones" perquè ja té l'experiència acumulada de la seva primera aventura a la prova. Segons ell "val la pena" l'experiència, tot i la duresa de la carrera. El Dakar, malgrat que durant la temporada també pren part en d'altres curses i raids d'enduro extrem, és l'objectiu principal de cada any, allà on s'ha d'arribar en plenitut de condicions. "En la meva primera experiència no em vaig marcar cap objectiu concret, hi anava a aprendre. Perquè tot surti bé has d'estar molt ben preparat, tenir una mica de sort i aconseguir que el tema mecànic també funcioni", afageix.

El recorregut de 2015

Un altre factor vital per fer un bon paper al Dakar és tenir fortalesa mental. "És dur quan estàs en plena etapa, cansat, i saps que encara et queden per davant 400 quilòmetres abans no et podràs asseure en una cadira", assenyala. O posa un altre exemple: "acabes l'etapa esgotat i per comptes de poder descansar saps que abans has de cobrir 400 quilòmetres d'enllaç per poder arribar al vivac". Tot plegat requereix "estar molt centrat" i Oliveras, amb l'experiència de l'anterior edició, viatjarà aquesta vegada més tranquil perquè "ja sé que em trobaré".

Els entrenaments d'aquests dies estan centrats en treballar l'aspecte físic i també la navegació, factor clau a l'hora d'afrontar un raid tant exigent com el Dakar. Per això en ocasions es trasllada a Saragossa per fer-hi "road books" i familiaritzar-se en la matèria. D'altres escenaris de la seva preparació són a Girona i Vic, o en alçada a Vallter, Núria o Andorra. "Has de tenir el cos acostumat i per això també combinem la moto amb curses a peu o en bicicleta en aquests indrets", esbossa.

L'edició de 2015 de la mítica prova passarà per 12 ciutats d'Argentina, Xile i Bolivia durant les 13 etapes que té el recorregut. La primera jornada, el 4 de gener, unirà Buenos Aires i Villa Carlos Paz. L'última, serà entre Rosario, la ciutat natal de Leo Messi, i la capital argentina, que es converteix en inici i final de la carrera.

Oliveras i Farrés viatjaran a l'Argentina el proper 29 de desembre. Part del seu equip i del material que necessitaran ja està embarcat cap a Buenos Aires. Aquests dies es succeiran les presentacions de pilots prèvies a l'inici de la cursa. Dilluns ho va fer Marc Coma (KTM), que afronta la seva participació número 12.