El català Marc Márquez (Repsol Honda RC 213 V) va sentenciar els entrenaments oficials del Gran Premi d'Aragó de MotoGP que es van disputar ahir, dissabte, al circuit Motorland Aragó tot i la notable actuació de Jorge Lorenzo (Yamaha YZR M 1), que va acabar a una dècima de segon. En la resta de categories, el barceloní Esteve "Tito" Rabat (Kalex), en Moto2, i l'italià Enea Bastianini (Honda), a Moto3, es van imposar amb autoritat i van aconseguir el millor temps de la formació de sortida.

El pilot de Repsol Honda va marcar el millor temps molt ràpid i encara que va acabar rodant per terra, cap dels seus rivals va poder superar-lo. No va trigar gaire Marc Márquez a destrossar el rècord del circuit en aconseguir en la seva segona volta un temps d'1: 46.635, el més ràpid d'una MotoGP al traçat de Motorland, ja que l'anterior rècord el tenia ell mateix des del passat any a 1 : 47.187, i encara va continuar tirant.

Per darrere, Jorge Lorenzo es va erigir en el seu principal i gairebé únic rival, ja que el tercer classificat, el segon pilot de l'escuderia Repsol Honda, Dani Pedrosa, es trobava ja a més de set dècimes de segon i l'italià Valentino Rossi (Yamaha YZR M 1), en aquells dies cinquè, a poc més d'un segon.

Entre Márquez i Lorenzo es va establir un particular duel per la millor posició de la formació de sortida que va propiciar moments espectaculars entre tots dos, amb derrapades constants i apurades de frenada al límit per intentar doblegar al seu oponent. Al final va ser el cerverí qui es va imposar, això sí, Lorenzo manté a ratlla el seu màxim rival, Valentino Rossi que sortirà sisè. El líder del campionat del món de MotoGP i nou vegades campió del món es va trobar durant bona part dels entrenaments a la vuitena posició, però en la setena i última volta que va completar va ser capaç d'esgarrapar unes mil·lèsimes al seu registre per situar-se sisè, en la segona línia de la formació de sortida, però amb més de sis dècimes de segon cedides als seus rivals.

Decepció dels gironins

S'esperava una bona actuació dels cosins Viñales. Sobretot per part de Maverick, que s'havia trobat còmode en els entrenaments lliures. La Suzuki del pilot gironí s'adapta molt bé el circuit, i de fet el seu company d'equip, Aleix Espargaró surt setè. El gironí, però, només va poder ser dotzè.

Qui tampoc va tenir una actuació gaire lluïda va ser el seu cosí, Isaac Viñales, que sortirà des de les últimes posicions (24ena posició), en la que ha estat una de les pitjors classificacions del pilot de Llançà, que haurà de remuntar de manera espectacular si vol entrar a la zona de punts.