El Tenerife ha emès aquest diumenge un comunicat en què ha explicat que la decisió que Vitolo abandonés l'Hotel Josep Trueta de Girona la setmana passada després de trencar-se el nas durant el partit contra el Girona a Montilivi es va deure al fet que, segons el parer del doctor del club, «dues empleades del servei d'urgències no van actuar d'acord amb la immediatesa, actitud i predisposició que requeria la importància de la lesió» que patia el migcampista. La nota informativa, en cap cas, fa referència al fet que aquestes empleades es neguessin a atendre el jugador en castellà, com van publicar diversos mitjans.

Aquest tracte va motivar que el futbolista s'hagués de desplaçar a la Clínica Girona, «on el tracte va ser diligent i correcte en tot moment», ja que «el prioritari i important era una atenció hospitalària immediata que valorés l'abast de la fractura nasal».

Durant aquesta setmana alguns mitjans de comunicació han informat que el motiu que Vitolo marxés d'aquest hospital públic va ser que no l'atenien en castellà, cosa que el centre hospitalari va negar dissabte en un comunicat, i que el Tenerife no valora en la seva nota. «Es van dirigir directament a la infermera de triatge i allà la professional, com és habitual, els va preguntar en què podia ajudar, en català. El pacient i els acompanyants es van presentar com a integrants del Tenerife, van explicar la situació i van demanar si podien halar en castellà . Immediatament la infermera va canviar d'idioma i els va parlar en castellà», exposava en la seva versió la direcció del Trueta.

El Tenerife va informar dels fets als directius del Girona i també va tramitar una queixa pel tracte rebut a l'Hospital. El club canari afirma que aquest comunicat d'avui és l'únic que emetrà en relació a aquest cas, que ja dóna per tancat.