Competir en un mundial de Superbikes. Això ja són paraules majors, oi?

En un Mundial hi ha el millor de tots els països del món. I això fa que el nivell sigui extremadament alt. En la primera cursa, al Motorland d'Aragó, vam estar bé acabant el disset i no entrant als punts per uns petits problemes; i a Assen sí que va ser més difícil perquè era un circuit nou per a mi, amb condicions climàtiques dures... Però crec que la línia és bona, tant en el Mundial com en el Campionat d'Espanya, on hem entrat entre els deu primers en totes les curses.

Córrer un mundial amb una escuderia d'aquí, gironina. S'ho hauria pensat mai quan va començar amb ETG Racing.

És que tot ha anat molt ràpid. El primer any vam anar a fer el Campionat d'Espanya amb una Stock 600 i vam guanyar el títol. I això no és gens fàcil. Va ser un any molt rodó i allà vam començar a veure que teníem les qualitats. Lògicament ens falta experiència, tant a mi com a l'equip, però seguint treballant n'agafarem més.

El model d'equip d'ETG Racing, amb alumnes de mecànica, no fa complicat tenir aquesta experiència o creu que ja la van aconseguint?

Després de tres anys fent el Campionat d'Espanya, allà ja som un equip punter. Tenim molt clar el que és un cap de setmana de curses. Al Mundial és més complicat. Allà tens molt poc temps per posar la moto a punt i ja et trobes a cursa; i això fa complicat arribar de pressa a fer temps ràpids.