Malgrat aconseguir el millor setè temps en els entrenaments oficials del Gran Premi de la República Txeca, Maverick Viñales (Yamaha YZR M 1) va assegurar que vol «lluitar pel triomf» a la cursa d'aquest migdia. «Serà difícil però cal intentar oferir el cent per cent i intentar buscar el triomf. Si no es pot, segon, i si no, tercer», va destacar Viñales, que va reconèixer que «en aquesta segona meitat de temporada el tercer ha de ser el límit». El pilot de Yamaha explica que tant de canvi mecànic al seu vehicle ha pogut influir en el rendiment general. «La moto funcionava bé, només vam tenir problemes a Jerez i Montmeló, que eren circuits en què hi havia poca adherència i crec que amb pocs canvis podríem haver-ho arreglat, però la situació és la que és ara mateix i cal sortir-ne. Cal intentar buscar el millor compromís i demà anar a totes».

Serà el lleidatà Marc Márquez (Repsol Honda RC 213 V) qui surti des de la primera posició de la fila aquest migdia a Brno. El de Cervera continua sumant millors classificacions d'entrenaments en aconseguir la quarta de la temporada i la seixanta-novena de la seva carrera. A més a més de Marc Márquez, sortiran des de la millor posició de la formació de sortida l'italià Mattia Pasini (Kalex) i l'argentí Gabriel Rodrigo (KTM), que van protagonitzar el millor resultat de la seva carrera esportiva en entrenaments en les seves respectives categories. Márquez va doblegar en el seu penúltim gir l'italià Valentino Rossi (Yamaha YZR M 1), que va acabar a 92 mil·lèsimes de segon, amb el també pilot de Repsol Honda Dani Pedrosa, en la tercera posició.

De la seva banda, Álvaro Bautista (Ducati Desmosedici GP16) va sortir amb molta pressa a la primera classificació, com intentant sorprendre els seus rivals, i ho va aconseguir, ja que es va col·locar líder en la segona volta, si bé fet i fet va acabar segon després de l'italià Danilo Petrucci (Ducati Desmosedici GP17). Ja en Q2 el primer líder va ser Dani Pedrosa secundat a escassament 26 mil·lèsimes de segon pel mateix Marc Márquez i amb Jorge Lorenzo tercer, però a més de quatre dècimes de segon, cosa que va atorgar cert avantatge inicial als pilots de l'esquadra Repsol Honda, tot i que el registre del campió de Palma va ser anul·lat en excedir els límits del circuit en el catorzè revolt.

L'italià Mattia Pasini (Kalex) es va adjudicar la seva primera millor classificació en