El regnat de Lewis Hamilton (Mercedes) a la Fórmula 1 torna a posar-se a prova aquest cap de setmana amb el Gran Premi d'Austràlia, primera cita del Mundial a la qual Fernando Alonso (McLaren) i Carlos Sainz (Renault) arriben il·lusionats pels seus nous monoplaça amb els quals aspiren a millorar les seves prestacions.

El circuit urbà d'Albert Park, tradicional punt de partida del campionat a Melbourne, posarà fi a mesos de provatures i deixarà unes pinzellades més que importants en el quadre general d'aquest Mundial 2018. Hamilton, guanyador de tres dels últims quatre títols -l'altre se'l va endur el retirat Nico Rosberg- i la seva escuderia Mercedes, reina absoluta de la F1 des 2014, tractaran d'estendre una dictadura que ja dura el mateix que l'anterior, imposada per Red Bull entre 2010 i 2013.

Als seus 33 anys, el pilot britànic ocupa el tercer escalafó del palmarès històric, empatat a quatre títols amb Sebastian Vettel i Alain Prost, i de les seves paraules es desprèn que manté l'ambició intacta per sumar el cinquè i igualar l'argentí Juan Manuel Fangio. Per davant ja només quedarien els set Mundials de Michael Schumacher.

Les «fletxes platejades», en què també repeteix el finlandès Valtteri Bottas, tornen a partir a com clares favorites com han demostrat en pretemporada, una època de provatures en què Ferrari i Red Bull s'han tornat a erigir com a aspirants, repetint la situació a la zona noble dels últims anys. El 2017, Vettel va aconseguir mantenir la igualtat amb Hamilton durant la primera meitat del campionat, però no ho va poder fer en la segona i l'emoció es va acabar esfumant. L'alemany, que espera que la pugna duri més temps aquesta temporada, tornarà a compartir escuderia amb Kimi Raikkonen. També repeteix alineació Red Bull amb Max Verstappen i Daniel Ricciardo.

El sistema Halo

Més enllà d'aquestes tres escuderies que s'han repartit els triomfs durant les últimes temporades, el major focus està posat a McLaren, el segon equip més llorejat en la història de la F1, però la sequera de títols s'allarga ja una dècada.

Després de trencar el seu acord amb Honda, els anglesos s'han posat en mans de Renault, que ja subministrava motors a la seva pròpia escuderia i Red Bull, per intentar renéixer. L'equip de Fernando Alonso, que ja ha demostrat una notable millora en pretemporada, torna a ser la gran incògnita de la graella, encara que la seva esperança sí que sembla justificada ara. A la zona mitjana es torna a esperar l'escuderia Renault, en què Carlos Sainz s'estrena des de l'inici després de disputar amb la marca del rombe les quatre últimes carreres de 2017.

L'objectiu de la marca serà millorar el sisè lloc de l'últim Mundial de constructors. Entre la resta de novetats, destaca la presència de dos debutants, el rus Sergey Sirotkin (Williams) i el monegasc Charles Leclerc (Sauber), i algunes variacions importants en els apartats tècnics.

Destaca en gran manera el sistema Halo, unes barres de titani situades davant el cap de pilot per protegir-lo en cas d'accident. A més, només es podran fer servir tres motors en comptes de quatre al llarg de la temporada i, en els pneumàtics, Pirelli ha introduït els compostos hipertou i superdur, que augmenta de cinc a set el tipus de gomes disponibles.

Amb tots aquests ingredients més el que afegeixi Liberty, actual propietària del Gran Circ que a poc a poc li va canviant la imatge a la competició, s'espera un any molt interessant amb 21 carreres -tornen els Grans Premis de França i Alemanya- i expectatives renovades per a l'afició espanyola amb Alonso i Sainz.