El FC Barcelona farà la pròxima gira estival de pretemporada per Àsia, concretament per la Xina i el Japó, considerats «mercats estratègics» per a l'entitat blaugrana, segons va anunciar ahir dimarts el seu portaveu, Josep Vives.

«Després de dos anys fent la gira de pretemporada pels Estats Units, el 2019 el primer equip tornarà a Àsia, on ja vam ser el 2015 (Mundial de Clubs, Japó) i 2013 (gira per Tailàndia i Malàisia)», va relatar Vives, una decisió que s'ha pres «en el marc de l'estratègia de globalització i expansió de marca» que preveu el Pla Estratègic de l'entitat.

Per tant, els motius pels quals el Barça torna a Àsia són econòmics: «Àsia és el continent on el Barça concentra més aficionats i vam fer una aposta pel mercat d'Àsia-Pacífic (APAC) quan vam arribar a obrir una oficina comercial a Hong Kong el 2013», segons va recordar el portaveu.

La gira reafirma l'aposta per aquest territori, on el Barça compta amb onze patrocinadors regionals, tres de globals (Konami, Oppo i Milo), a més de Rakuten, que és el principal patrocinador de l'entitat. Vives no va revelar si la gira inclourà un partit amb el Vissel Kobe, club en el qual juga Andrés Iniesta i propietat de Rakuten.

En l'aspecte esportiu, la presència de Rakitic, ja reincorporat després dels compromisos amb la seva selecció, va ser la principal novetat del FC Barcelona, que ahir tornava als entrenaments. Valverde va comptar amb tots els disponibles, a més dels joves del filial Oriol Busquets, Riqui Puig, i Chumi.