El rosinc Maverick Viñales (Yamaha YZR M 1) disputa aquest cap de setmana, amb ocasió de l'últim gran premi de la temporada, el de la Comunitat Valenciana al circuit "Ricardo Tormo" de Xest, la possibilitat d'acabar tercer en la classificació del mundial de MotoGP amb el seu propi company d'equip, l'italià Valentino Rossi.

"El mer fet de poder disputar la tercera plaça és gairebé com un regal, més en estar a només dos punts del meu propi company d'equip i és una alegria optar a aquest lloc", ha assegurat Maverick Viñales durant la presentació de la Guia de Seguretat Viària per a motorista d'un dels seus patrocinadors personals.

"Poder aspirar encara a la tercera posició ja és un avantatge ja que hi ha molt a guanyar i poc a perdre", ha continuat Viñales, vencedor en el Gran Premi d'Austràlia, que suma un total de 193 punts en el mundial de MotoGP, pels 195 punts de Rossi.

Maverick Viñales ha acudit a la presentació de la nova Guia de Seguretat Viària per a motoristes elaborada pel seu patrocinador Midas i amb la col·laboració de la Direcció General de Trànsit (DGT), representats per Ramón Rueda, director general de Midas, i Justo Sancho, Cap de Servei de vehicles de la Subdirecció General de Gestió de Mobilitat i Tecnologia de la DGT.

En particular, en referir-se a la Seguretat Viària, el pilot de MotoGP va dir estar molt conscienciat amb la mateixa i va admetre que es va treure el carnet de moto "aquest any" per agregar que "la Seguretat Viària és una de les qüestions més importants per al motorista, que reconec que hem de tenir una mica de cap i respectar la resta d'usuaris; el primer que faré és llegir-me la Guia", ha afirmat Maverick Viñales.

A més, Viñales ha reconegut que la competició i la Seguretat Viària tenen moltes afinitats. "La tecnologia que nosaltres utilitzem en la competició en molts casos serveix per a la vida quotidiana, un exemple clar és el control de tracció, mentre que del carrer nosaltres també hem agafat coses, sobretot per a la visibilitat en cas de pluja, ja que nosaltres hem incorporat un llum del darrere a les motos".

"És una gran experiència la que s'aconsegueix als circuits per després poder aplicar-la en molts casos en les motos de carrer", ha destacat el pilot de Yamaha.