Laliga espanyola, amb l'eslògan "Bring US The Game" ( "Porteu-nos el partit"), ha llançat aviu al diari Miami Herald una campanya publicitària per demanar que el partit Girona- Barcelona del pròxim 26 de gener es disputi en aquesta ciutat del sud de Florida.

Laliga, presidida per Javier Tebas, ha pagat publicitat del partit en quatre pàgines del diari.

"Donem als nostres joves l'oportunitat de veure i aprendre dels millors del món: Suárez, Portu, Piqué, Stuani, Messi", assenyala la campanya publicitària, que convida als aficionats a sumar-se a la causa perquè el partit es jugui a l'Hard Rock Stadium de Miami.

La publicitat de l'influent diari, que cobreix per complet el quadernet de la seva versió en anglès, assenyala que 30.000 persones han signat una petició per #BringUSTheGame, però que necessita el suport de més per aconseguir l'objectiu.

La campanya destaca que l'únic problema és que "alguns dels organismes que han d'autoritzar el partit estan al·legant falsament que aquesta iniciativa no seria bona per al futbol als Estats Units".

L'octubre passat, el Consell de la FIFA va concloure que el partit que Laliga pretén que es disputi a Miami al gener, de la vintena primera jornada de la Lliga espanyola, "ha de jugar-se dins el territori de la federació respectiva".

El president de la FIFA, Gianni Infantino, va assegurar llavors que el Consell va debatre l'assumpte, després d'una petició de la Federació Espanyola (RFEF), la dels Estats Units i la CONCACAF, i que l'opinió del Consell sobre això "és molt clara".

"El que és bo per als aficionats és bo per al joc", assenyala, però, la campanya publicitària, i recalca que el benefici és múltiple, no només per al futbol espanyol i nord-americà, sinó per al creixement d'aquest esport al món.

"El futbol d'Estats Units es beneficia quan els aficionats estan emocionats i inspirats", es llegeix en anglès tant en la versió impresa com en la digital, en la que porta a més al formulari de petició.

"La millor lliga de futbol del món està buscant fer història. Laliga està planejant portar un partit de temporada regular als Estats Units per primera vegada en la història, però necessitem la teva ajuda per fer que aquest esdeveniment succeeixi", afegeix la campanya.

"Imagina't poder veure Luis Suárez, Philippe Coutinho, Cristhian Stuani, Portu i altres jugadors competint aquí als Estats Units", es llegeix en el text publicitari.