El Toyota número 8 pilotat per l'asturià Fernando Alonso, el suís Sebastien Buemi i el japonès Kazuki Nakajima ha acabat en segona posició en les 6 Hores de Xangai, cinquena prova del Mundial de Resistència (WEC), després que la marca japonesa hagi optat per una estratègia a boxes que ha afavorit al seu altre cotxe, la unitat 7 del japonès Kamui Kobayashi, el britànic Mike Conway i l'argentí José María 'Pechito' López, que s'ha endut la victòria.

En una cursa marcada per la constant pluja, que ha fet aparèixer en dues ocasions la bandera vermella en pista, els dos Toyota han aconseguit aviat fer-se amb un còmode avantatge sobre els altres competidors que permetria que tots dos es disputessin el triomf en el traçat xinès.

El bicampió mundial de Fórmula 1 ha sorprès tothom amb un espectacular doble avançament en pista sota la pluja, però tot ha quedat tacat amb una estranya estratègia de Toyota. L'incendi del ByKolles Racing del francès Tom Dillmann ha provocat que el cotxe de seguretat aparegués, i la marca japonesa, en lloc d'aprofitar-ho per cridar a boxes el seu cotxe millor posicionat, el Toyota 8, ha cridat la unitat 7.

Això ha provocat que Alonso, que gaudia de gairebé un minut d'avantatge sobre el seu cotxe 'germà', passés a tenir un desavantatge de 20 segons. Nakajima, que s'ha encarregat de pilotar en el tram final, ha reduït la distància, però després de l'aparició d'un nou del 'safety car' Toyota ha ordenat que ningú ataqués en les últimes tres voltes.

Malgrat tot, el Toyota número 8 segueix al capdavant del Mundial a falta de tres proves: les 1000 Milles de Sebring, les 6 Hores de Spa-Francorchamps i les 24 Hores de Le Mans.