El circuit de Sepang, a Malàisia, acollirà a partir d'avui i fins divendres els primers tests de pretemporada per a la categoria de MotoGP , on la principal atracció serà l'estat físic de Marc Márquez i on no hi serà, per la lesió al canell que arrossega, el nou company del català, Jorge Lorenzo.

El calorós, humit i imprevisible climatològicament parlant traçat asiàtic és un any més el primer gran punt de partida per preparar el 2019 en la categoria «reina». Els pilots només tindran aquesta parada i una altra a Losail, del 23 al 25 d'aquest mes, per afinar la seva posada a punt de cara a l'inici del campionat el 10 de març a Qatar.

D'aquesta manera, seran únicament sis dies a la pista amb la resta de rivals per començar a entreveure que han fet els deures a l'hivern i a la recerca d'intentar acabar amb el regnat d'un Márquez que centrarà les mirades pel seu estat físic.

El català, campió els tres últims anys, va passar pel quiròfan a finals de l'any passat per solucionar els seus problemes a l'espatlla esquerra i està molt lluny d'estar al cent per cent físicament. El lleidatà ja ha advertit que la seva principal intenció és anar rodant de nou amb l'Honda, sense prendre riscos i com un pas més en la seva rehabilitació.

«Toca tenir prudència i no tirar en orris les hores que porto de recuperació, els dos mesos de treball i paciència. Fins que no pugi a la MotoGP no sabré com estic, i soc conscient que seran poques voltes i de qualitat per no forçar l'espatlla i provocar una nova lesió, com una tendinitis o similars», va advertir l'heptacampió del món, que amb prou feines ha rodat en una minimoto.

Els rivals del lleidatà i Lorenzo intentaran aprofitar la situació per agafar tot l'avantatge que puguin abans del tret de sortida a la nocturnitat de Losail. Ducati acudirà amb la seva nova dupla formada per Andrea Dovizioso i Danilo Petrucci. Yamaha, que segueix comptant amb Valentino Rossi, que la setmana que ve complirà 40 anys, i el gironí Maverick Viñales, buscarà tenir una bona pretemporada que el situï en bona línia de lluitar des del principi amb els de davant després del seu discret 2018 amb nou motor i evolució en el seu xassís. Suzuki, amb la dupla espanyola formada per Alex Rins i Joan Mir, ha potenciat el seu motor.