06 de juny de 2019
06.06.2019

El MICFootball tindrà el primer torneig als Estats Units

El proper novembre Florida acollirà el MICFootball USA, en què hi participaran 120 equips

06.06.2019 | 16:36
Una imatge de la presentació del nou MICFootball als Estats Units

El MIC–Mediterranean International Cup s'expandirà per primer cop als Estats Units el novembre d'aquest any amb un nou torneig internacional de futbol base. Coincidint amb els mesos previs del 20è aniversari del clàssic torneig de la Costa Brava, MIC i ISL portaran a terme aquesta nova competició que es disputarà a l'estat de Florida.

Els partits es jugaran entre el 9 i l'11 de novembre del 2019 en els camps Central Broward de Fort Lauderdale, situat entre els comtats de Miami-Dade i Palm Beach. La previsió és que durant tres dies més de 2.500 jugadors procedents de 120 equips -la majoria dels quals americans- de categoria U12, U14 i U16 masculina i femenina disputin més de 300 partits. De les quatre categories i prop de 128 equips de la primera edició, la intenció és créixer a poc a poc amb l'objectiu d'arribar, el 2023, a les 14 categories i 450 conjunts. Els vencedors del MIC dels Estats Units tindran el bitllet assegurat per participar en el MIC de la Costa Brava, que continuarà celebrant-se per Setmana Santa i que el 2020 arribarà a la 20a edició.

Aquest nou torneig ha sorgit de l'aliança entre MICSports, empresa especialitzada en la gestió integral d'esdeveniments esportius amb seu a Sant Cugat del Vallès (Barcelona); i ISL, empresa de gestió i màrqueting esportiu nascuda a Barcelona i ara amb seu a Miami (Estats Units).

El torneig s'ha presentat avui al migdia en el Museu Colet de Barcelona i ha comptat amb la presència de Marc Bartra, futbolista del Betis i padrí del nou torneig. El jugador català, que va jugar el MIC el 2003 i el 2005, ha explicat que "és un honor i un orgull apadrinar el MICFootball USA, és adjuntar l'èxit de dues empreses en una i és el moment idoni per portar el torneig als Estats Units. Per mi, el MIC és el millor torneig internacional que hi ha, vaig tenir la sort i el privilegi de jugar i guanyar-lo dos cops contra el Manchester United i el Real Madrid". 

La presentació també ha comptat amb l'assistència de Gerard Figueras, Secretari General de l'Esport de la Generalitat de Catalunya; David Bellver, president del MIC; Juanjo Rovira, director del MIC, i els fundadors d'ISL Àlex Isern i Marc Segarra.

Gerard Figueras ha destacat que "l'experiència i els projectes del MIC són un èxit, ha agafat un alt nivell internacional. Ara, neix un nou projecte, el MIC és un èxit forjat aquí amb talent, projecte i il·lusió; amb el MIC USA s'exporta talent esportiu i empresarial català als Estats Units".

David Bellver ha subratllat que "donem un pas endavant, engeguem un nou projecte a l'estranger després de consolidar-nos en el territori local i nacional. En dos anys hem duplicat la mida de l'empresa, acollint nous projectes, i els 20 anys d'experiència en l'organització d'esdeveniments ens porta ara a apostar pel futbol als Estats Units".

Àlex Isern, CEO i cofundador d'ISL, ha explicat que "MICFootball USA és la culminació d'una relació de fa anys entre dues empreses que tenen una visió i uns valors molt similars. Per nosaltres és un orgull portar el millor torneig de futbol base del món als Estats Units i estem convençuts que serà un referent al continent americà".

Juanjo Rovira ha recordat el pas "de la primera edició del MIC, a les Canàries, anant ara als Estats Units. Durant l'any anirem fent diferents actes per promocionar el 20è aniversari; ens fa molta il·lusió veure com ha crescut el torneig, ara tenim gairebé 400 equips". El director del MIC ha apuntat que "els guanyadors del torneig dels Estats Units tindran una plaça per al MIC de la Costa Brava".

Marc Segarra, managing partner i cofundador d'ISL, ha afegit que "estratègicament volem posicionar el MIC com el torneig més prestigiós per a joves del continent americà. MICFootball té tots els ingredients per aconseguir-ho: futbol en estat pur, talent, passió, prestigi, professionalitat i història". Per ISL, "és un honor poder traslladar aquests 20 anys d'experiències i emocions i seguir contribuint al frenètic creixement del soccer a territori yankee".

Durant l'acte també s'ha exhibit la nova imatge corporativa de MIC, que vol transmetre modernitat (elegància amb les lletres de pal sec), il·lusió (color daurat a la recerca de l'excel·lència) i competició (amb l'estrella a la M emfatitzant els esdeveniments on acullen futurs cracs).

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

LaLiga

El futbol, el motor de l'economia

A Catalunya el futbol va generar un impacte equivalent a l’1,21% del PIB autonòmic, fins als 2.641 milions d'euros a l'any


Buscador de deportes