El català Pol Espargaró (KTM RC 16) ha sorprès a tots els seus rivals, en l'últim minut de la classificació oficial per al Gran Premi d'Europa de MotoGP al circuit Ricardo Tormo, a l'aconseguir la seva segona 'pole position' en la categoria de MotoGP de la mà del fabricant austríac i en unes condicions que no eren les millors.

El petit dels germans Espargaró s'ha sobreposat a les adverses condicions de l'asfalt del traçat de la Comunitat Valenciana per rodar en 1:40.434, un registre que no ha pogut batre cap dels seus rivals i amb el líder del mundial, l'espanyol Joan Mir (Suzuki GSX RR) en la cinquena posició.

Ha continuat la mala ratxa del català Maverick Viñales (Yamaha YZR M 1), que ja en els quarts entrenaments lliures ha tornat a patir una caiguda amb la moto equipada amb el sisè motor, encara que ni moto ni pilot han patit danys de consideració, però que l'ha obligat a tornar al seu taller empenyent la moto parada ajudat per diversos comissaris.

En la primera classificació Danilo Petrucci (Ducati Desmosedici GP20) ha estat el primer a marcar un registre de referència, seguit en primera instància pel portuguès Miguel Oliveira (KTM RC 16) i l'alemany Stefan Bradl (Repsol Honda RC 213 V), si bé a tots ells els ha doblegat poc després el "recuperat" Valentino Rossi (Yamaha YZR M 1), que només ha pogut disputar aquesta segona jornada del Gran Premi d'Europa de MotoGP en quedar a l'espera del resultat negatiu de la seva última PCR per poder viatjar fins a València.

Hi ha hagut molts canvis al capdavant de la taula de temps d'aquesta primera classificació, en què també ha estat Viñales, potser una mica desanimat pel fet que haurà de sortir a cursa cinc segons després que s'obri el "pit lane" per complir amb la sanció imposada per usar aquest sisè motor.

Amb menys de cinc minuts d'entrenament de la Q1, Viñales ha entrat al seu taller per canviar el pneumàtic del darrere i fer un últim intent, infructuós, de passar a la segona classificació, com tampoc ho ha aconseguit Valentino Rossi o Alex Márquez (Repsol Honda RC 213 V), ja que els que ho han aconseguit han estat Miguel Oliveira i el francès Johann Zarco (Ducati Desmosedici GP19).

Poc abans de començar la segona classificació el gran dubte de tots els pilots classificats ha estat saber el tipus de pneumàtic que emprarien, amb el sòl assecant-se en alguns punts, però encara molt entollat en línia generals, el que ha abocat a tots a sortir amb pneumàtics de pluja i, en aquestes estranyes condicions, el primer millor temps ha estat per a Alex Rins (Suzuki GSX RR), però encara amb molt marge de millorar.

Una vegada més, com ja va passar durant la tercera sessió d'entrenaments lliures, l'australià Jack Miller (Ducati Desmosedici GP20) ha trigat molt a decidir sortir a la pista -ho ha fet a menys de vuit minuts per al final-, on el japonès Takaaki Nakagami (Honda RC 213 V), l'espanyol Joan Mir (Suzuki GSX RR) i el portuguès Miguel Oliveira ja havien superat el registre de Rins, que poc després ha recuperat dues posicions.

En la seva primera volta ràpida Jack Miller s'ha posat segon després de Nakagami i per davant de Pol Espargaró i Alex Rins, encara amb gairebé quatre minuts d'entrenament per davant, en els quals el líder del mundial ha ascendit fins a la tercera posició.

Nakagami ha intentat millorar el seu registre però ha acabat per terra gairebé en el mateix moment en què Alex Rins ha recuperat la primera posició i Joan Mir es "ficava" tercer, encara que Pol Espargaró ha fet perdre una posició a tots en posar-se líder amb 1:40.434, un temps que ja no ha aconseguit batre cap dels seus rivals.

Amb Pol Espargaró en la primera posició, en aquesta mateixa línia han acabat Alex Rins i Takaaki Nakagami, amb Johann Zarco, Joan Mir i Aleix Espargaró en la segona línia; Jack Miller, Miguel Oliveira i Franco Oliveira en la tercera i Brad Binder (KTM RC 16), Fabio Quartararo (Yamaha YZR M 1) i Andrea Dovizioso (Ducati Desmosedici GP20) en la quarta línia.