La principal lliga de futbol d’Espanya va acordar vendre el 10% del seu negoci a la firma de capital privat CVC Capital Partners per 2.700 milions d’euros per ajudar a finançar els seus plans de creixement a llarg termini, segons una font de LaLiga.

L’acord, que va ser informat per primera vegada pel ‘New York Times’, valora La Liga en uns 24,2 mil milions d’euros i finançarà millores estructurals mentre compensarà part de l’impacte immediat de la Covid-19, segons aquesta font.

Amb l’impuls de la inversió, la lliga espanyola espera igualar o superar el negoci de la Premier League anglesa en els pròxims sis a set anys, va afegir la font.

La venda encara requereix el vistiplau del comitè executiu i dels clubs de la lliga. Si s’aprova, podria ajudar els equips amb problemes de liquiditat, inclòs el FC Barcelona, a apuntalar les trontolloses finances que van rebre un nou cop per la pandèmia.

La firma de capital privat, com a part d’un consorci l’any passat, va entrar en converses per comprar una participació en el negoci de mitjans de la principal lliga de futbol d’Itàlia. L’acord va fracassar després de les objeccions d’alguns clubs de futbol.

Els representants de La Liga i CVC s’han estat reunint amb els funcionaris del club per assegurar el seu suport, van dir els executius al ‘New York Times’, i van afegir que l’acord no s’ha tancat.

A principis d’aquest any, La Liga va ampliar la seva associació amb Microsoft Corporation en un intent d’augmentar els ingressos dels seus clubs afectats per la pandèmia i revitalitzar una base de fans que consumeix cada vegada més productes digitals.