El Hyundai Ioniq 5 és el nou «Cotxe de l’Any dels Lectors 2022» de Premsa Ibèrica. El pal de paller de la nova gamma 100% elèctrica del constructor oriental ha aconseguit el triomf en l’actual edició d’uns premis que han tornat a tenir a l’usuari com a principal protagonista. Els milers de vots registrats a través de la pàgina web mejorcoche.epi.es han decidit el vehicle guanyador d’uns guardons que han complert els seus primers 20 anys d’història per a convertir-se en tot un referent de la indústria de l’automoció espanyola.

Els directius de Premsa Ibèrica i de les marques finalistes del Premi Cotxe de l’Any dels Lectors 2022, en l’acte de tancament de la votació final. | EPI

Amb el tancament de la definitiva votació final el dijous 16 de desembre, Hyundai s’ha alçat per segona vegada amb aquest reconeixement que ja va aconseguir amb l’actual generació del i30 en l’any 2018. Un triomf aconseguit per aquest innovador cotxe elèctric gràcies al suport dels participants procedents de les diferents capçaleres que componen aquest grup editorial.

Hyundai Ioniq 5, nou «Cotxe de l’Any dels Lectors 2022». | EPI

D’aquesta manera, el nou component de la gamma electrificada de la signatura coreana s’incorpora a l’exclusiva llista de guanyadors d’aquests premis en la qual es poden trobar altres models com els Alfa Romeo 159, Audi A8, Q5 i Q3, BMW Sèrie 5, Citroën C4, Cupra Formentor, Ford Mondeo, Mercedes-Benz Classe A, Opel Meriva i Astra, el Peugeot 308, Seat Eivissa, Ateca i Tarraco i el Volvo V40.

Estrena elèctrica

El Hyundai Ioniq 5 es presenta com el primer cotxe 100% elèctric que aconsegueix el Cotxe de l’Any dels Lectors, una tecnologia de propulsió cada vegada més present en el panorama de l’automoció i autèntica protagonista de tot el que envolta al futur de la mobilitat.

Directius de les àrees de comunicació i màrqueting a Espanya de les sis marques finalistes van participar en el tancament de les votacions d’aquest premi pel qual lluitaven, a més del propi Hyundai Ioniq 5, el DS4, el Mercedes-Benz Classe C, el Peugeot 308, el Skoda Fabia i el Toyota Yaris Cross.

Elena Gris, directora de màrqueting de Hyundai Motor Espanya, assegurava la seva satisfacció per rebre de nou «un premi que ve a reconèixer el treball realitzat en el desenvolupament d’una avançada plataforma tecnològica i que està tenint una excel·lent acceptació». La directiva de Hyundai, al costat de Juan José Martínez Saavedra, director de comunicació i Santiago de la Rocha, cap de premsa de la marca, rebien les primeres felicitacions pel triomf del Ioniq 5, com a nou Cotxe de l’Any dels Lectors 2022, model amb el qual el fabricador coreà assenta un ambiciós pla de desenvolupament de models elèctrics.