El Barça ha activat aquest dijous la primera palanca econòmica per sanejar l'economia del club amb la venda d'un 10% dels drets de televisió provinents de LaLiga a Sixth Street, que invertirà inicialment 207,5 milions d'euros durant els pròxims 25 anys, segons ha confirmat el quadre culer.

"Amb aquesta operació el FC Barcelona genera una plusvàlua total de 267 milions d'euros per a aquesta temporada. Sixth Street invertirà inicialment 207,5 milions i rebrà el benefici econòmic del 10 % dels drets de televisió del club provinents de LaLiga durant els pròxims 25 anys", ha explicat el Barça un comunicat.

La transacció s'ha executat després de la ratificació dels socis abonats en la recent assemblea general extraordinària, quan es va autoritzar la venda del 49,9 % de BLM (Barça Licensing & Marxandatge, S.L.) i el 25 % dels drets de televisió.

"Estem activant les palanques econòmiques i executant la nostra estratègia pacient, sostenible i eficient per enfortir la base financera del club", ha apuntat el president del FC Barcelona, Joan Laporta, qui ha reiterat que Sixth Street és un inversor amb experiència en el món de l'esport i els mitjans de comunicació, que aportarà "recursos" alhora que els permetrà gestionar de "manera independent" les operacions.

Per la seva banda, el cofundador i conseller delegat de la companyia d'inversió, Alan Waxman, ha destacat l'aliança amb el FC Barcelona. "Creiem en l'estratègia que estan implementant i estem orgullosos que un dels clubs més llorejats del futbol ens hagi triat per ser el seu soci i proveïdor de solucions de capital", ha assegurat.

"El nostre equip espera poder crear una aliança a llarg termini proporcionant el nostre capital flexible i la nostra àmplia experiència en el sector esportiu per fer costat al Barça mentre continua enfortint la seva organització i assolint els seus objectius estratègics", ha conclòs Waxman.

Sixth Street compta amb 60.000 milions d'euros en actiu sota gestió

L'empresa nord-americana és la companyia d'inversió líder a escala global amb més de 60.000 milions d'euros en actius sota gestió i capital compromès. Unes inversions que inclouen diverses de les organitzacions esportives més importants del món, com els San Antonio Spurs, franquícia de l'NBA, després de liderar el grup d'inversors de l'equip el 2021.

La companyia va codirigir igualment una inversió convertible de mil milions de dòlars a Spotify, el servei de música digital que serà des d'aquest 1 de juliol el principal patrocinador del FC Barcelona.