La victòria de l'Alabès enfonsa el Girona al penúltim lloc abans de rebre la Reial Societat
Els bascos tomben el Barça (1-0) i d'altres rivals directes com l'Espanyol i el Sevilla també guanyen i posen encara més pressió als de Míchel

Pere Milla celebrant el primer gol de l'Espanyol / Alejandro García/Efe

La lluita per la permanència a Primera és cada dia més ferotge. Amb l’Oviedo ja descendit, queden dos llocs de descens i se’l jugaran, en aquestes darreres jornades, una desena d’equips. Dimarts el triomf del Llevant (2-3 a Vigo) va enviar de manera provisional, i per diferència de gols, el Girona al pou. I ahir tres rivals directes més, l’Alabès, l’Espanyol i el Sevilla, també van guanyar, posant encara més pressió a l’equip de Míchel, que cau al penúltim lloc. Els de Manolo González van tombar l’Athletic (2-0) amb gols de Pere Milla i Kike), mentre que els andalusos van remuntar un 2-0 a Vila-real per acabar guanyant 2-3 (gols d’Oso, Salas i Akor). Tothom s’espavila menys un Girona que porta 1 punts dels últims dotze. L’Alabès va fer bo un solitari gol de Diabate poc abans del descans per tombar un Barça de vacances i sortir del descens de manera provisional. Ara hi serien el Girona i el Llevant els que acompanyarien l’Oviedo a Segona A.
Amb la victòria d’ahir l’Espanyol va posar fi a una ratxa de 18 partits sense guanyar. Ara suma 42 punts i veu una mica més clar el futur, que passa diumenge per la visita a l’Osasuna. Dels rivals directes ahir l’únic que no se’n va sortir va ser el Mallorca, derrotat amb claredat a Getafe (3-1), i que es queda amb 39 punts, els mateixos que el Girona, que juga avui, l’Elx, que va perdre dimarts al camp del Betis, i el Llevant, que va guanyar a Balaídos.
La situació es complica per moments per a un Girona que paga l’haver llançat les primeres jornades de lliga per la pèssima planificació de l’estiu. Quan semblava que l’equip se’n sortiria, va arribar una ratxa de tres derrotes seguides (Betis, València i Mallorca), que ho ha engegat tot a rodar en el moment més complicat. I el que és pitjor, mentre els rivals surten a menjar-se la gespa i aconsegueixen triomfs inesperats, els gironins sembla que encara no se n’han adonat que l’hora és greu. Tot passa per guanyar avui la Reial Societat. Si se sumen els tres punts segurament tot es veurà més clar, però encara quedaran els partits contra l’Atlètic i l’Elx per certificar la salvació. Pinta que caldran, almenys, quatre o cinc punts més. n
- Els Bombers treballen amb la hipòtesi que el menor desaparegut a Roses és a l’aigua, «enfonsat o flotant»
- Aquest és el nou anunci d'Estrella Damm amb presència de diversos espais de la Costa Brava
- La recerca del menor desaparegut a Roses es concentra entre l'Escala i l'Estartit després de trobar la moto d'aigua a Pals
- Una estudiant de Girona perd una beca internacional per una malaltia crònica estabilitzada
- Amunt i avall pel carrer i topant amb cotxes aparcats: denunciat un conductor molt begut a Girona
- Programació de la Festa Major de Palamós 2026
- Cervesa artesana, fira de la Gamba i cinema independent: Els millors plans pel cap de setmana
- Un regidor de Junts a Salt assisteix a la inauguració de la seu d'Aliança Catalana de Girona