De la Fuente surt reforçat del sofert triomf davant de Portugal

De la Fuente surt reforçat del sofert triomf davant de Portugal / Jose Breton / AFP7 / Europa Press
Fermín de la Calle
Luis de la Fuente no creu en la sort. "Les coses no passen per casualitat. Un no xuta, toca al pal i entra per sort. Toca al pal perquè s’ha disparat a prop de la porteria i lluny del porter. En el futbol pots perdre havent sigut superior, però passa poc", afirma el seleccionador.
De la Fuente va trigar més de 70 minuts a moure les peces del tauler magistralment apostant per tres jugadors que confirmen que dirigeix un equip d’autor: Ferran, Fabián i Merino. Tots tres van ser claus en el gol. "Mai he sigut avantatgista. Podria ser-ho ara, però no ho soc", va advertir en la seva intervenció sobre la gespa.
35 partits invicte
El d’Haro acumula 45 partits com a seleccionador amb 33 victòries, 10 empats i 2 derrotes, estenent la ratxa d’Espanya sense perdre fins als 35 partits. De la Fuente ha transformat "la selecció dels extrems" en "la dels centrals", un equip inexpugnable en què Unai Simón ha elevat el rècord d’imbatibilitat en els Mundials a 609 minuts amb les actuacions destacadíssimes de Cubarsí i Laporte, que lideren la millor defensa del torneig.
Unai només ha rebut gols en un dels últims 13 partits amb Espanya, i en els Mundials el porter bilbaí ha deixat la porteria d’Espanya a zero en 7 dels 9 partits que ha disputat. Ara arriba una Bèlgica a la qual en els últims vuit partits ha guanyat en set i ha empatat l’altre.
Subscriu-te per seguir llegint
- Detingut Pere Albó, exalcalde de Sant Feliu de Guíxols, per masturbar-se a la piscina d'un hotel del Maresme
- La dona del Nobel d'Economia Joseph Stiglitz considera que el Trueta va salvar la vida del seu marit
- Visita de la Casa Reial a l'Escala: l'oposició critica la poca informació i les possibles afectacions
- Una banda amb lligams a les comarques de Girona s’apropia de 140 milions d’euros amb fraus informàtics internacionals
- La ràpida actuació de la Policia Local de Tossa de Mar salva la vida d'un nadó amb aturada cardiorespiratòria
- Un jove de 16 anys cau rodolant dotze metres a una cala de Lloret de Mar
- Un Girona sense Stuani?
- Els arqueòlegs troben una gerra amb un ou que va servir d'ofrena fa 1.800 anys a la vil·la romana de Sarrià de Ter