ANIVERSARI
"La de bàsquet és la secció més transcendent"
Joan Laporta presenta els actes del centenari del bàsquet blaugrana en plena remodelació de la plantilla, amb 10 fitxatges i nou tècnic.

El Barça va celebrar ahir els 100 anys de la seva secció de bàsquet. | AFP7
MAX PÉREZ
El Barça de bàsquet va complir ahir 100 anys. El 24 d’agost del 1926, a prop de la Rambla, la junta directiva de l’època va fundar la secció. Un segle després, l’aniversari obre una temporada especial en què l’entitat vol mirar al passat per reconèixer els seus protagonistes, però també afrontar el futur amb il·lusió renovada.
La celebració del centenari es va presentar ahir a l’Auditori 1899 amb la presència d’algunes de les novetats de l’equip per a aquesta temporada, entre les quals hi ha el tècnic Aleksander Sekulic. El conjunt blaugrana afronta el curs amb una profunda renovació, amb 10 incorporacions, i amb l’objectiu de tornar a competir al màxim nivell.
"Esperem un any amb molta il·lusió", va dir Siscu Pujol, directiu responsable de la secció. El centenari tindrà una identitat pròpia. El Barça estrenarà un nou logotip commemoratiu que apareixerà al centre de la samarreta durant els partits d’Eurolliga.
El programa de celebracions inclou més de 10 actes. El primer serà el 24 de setembre, amb l’Opening Game davant l’Anadolu Efes al Palau. El partit coincidirà amb les festes de la Mercè.
La Gala del Centenari, encara sense data, reunirà al Palau aficionats, socis, grups d’animació i diferents personalitats vinculades al club. Un dels objectius serà recuperar la memòria de les primeres generacions. El 25 d’octubre es retrà homenatge als jugadors vius més veterans de la història de la secció. Entre ells hi haurà Jordi Penas, de 91 anys, present ahir.
Un dels actes més simbòlics tindrà lloc el 27 de febrer del 2027. Aquell dia es commemorarà el primer partit del Barça com a local, disputat 100 anys abans al centre poliesportiu que el club tenia a l’actual plaça del Sòl de Baix.
El president del Barça, Joan Laporta va defensar la importància de mantenir el caràcter poliesportiu del Barça: "La secció més transcendent de l’entitat és la de bàsquet".
- Xoc al sector carni: les patronals estudien accions legals i els sindicats anuncien una vaga que pot afectar 13.000 treballadors gironins
- Cinc platges gironines, en estat crític per la regressió del litoral
- Mor Marina Vilalta, la pastora en actiu més gran de Catalunya
- La Volta confirma que tanca: “Ha pesat la manca de visió en polítiques culturals”
- Els alcaldes de Lloret de Mar i Blanes veuen la prolongació de la C-32 com 'una necessitat imperiosa
- Necrològiques del 14 de setembre de 2026
- Onada de suïcidis a l’Argentina
- La Garrotxa demana 'frenar' el creixement de població perquè està 'al límit' i avisa de problemes d'infrahabitatge