De Milagros y Maravillas és el nom de l'espectacle del matrimoni Collado - Van Hoestenberghe que tindrà lloc aquesta nit a dos quarts de vuit al pati de la Fundació Cuixart de Palafrugell. Aquest xou, que barreja humor i música i trenca amb les convencions teatrals, es troba dins del "Cicle Cultural Fundació Cuixart 2012", i arriba a l'Empordà després de recórrer mitja Espanya.

Ernesto Collado (1974), es va donar a conèixer sobretot en les sèries de TV3 "El Cor de la ciutat" i "Sagrada Família" però, sobretot, a dalt de l'escenari. El 1999 va guanyar el Premi Especial de la Crítica Teatral amb el musical "Turning Point" que va escriure i codirigir amb Alfonso Vilallonga al Teatre Villarroel, dins del Festival Grec'99. Vuit anys més tard, amb la seva dona, la cantant belga Barbara Van Hoestenberghe (1973), van crear la fundació Collado-Van Hoestenberghe: un laboratori de creació escènica independent situat a a Pontós, a l'Alt Empordà.

Segons els creadors, busquen "un optimisme crític basat en la creativitat capaç de proporcionar alternatives". L'espectacle, com la majoria dels seus xous, barreja la realitat i la ficció fugint dels tòpics i cercant la singularitat. La parella diu que s'allunya de les modes passatgeres, que l'artista ha de comunicar les inquietuds sense adaptar-se a gustos predefinits. "És optimista perquè inventa preguntes i suggereix nous camins però sense obviar la realitat, que no deixa mai de resultar fascinant".

El públic podrà veure la proposta de la Fundació Cuixart a l'aire lliure i just al costat del taller del pintor Modest Cuixart, el membre fundador del grup "Dau al Set" juntament amb Joan Brossa i Antoni Tàpies. Cuixart va seguir creant a la seva casa de Palafrugell (actualment la fundació) des que s'hi va establir als 70 fins a la seva mort el 2007.

Actor i cantant s'instal·laran, doncs, al pati de Cuixart i sorprendran l'audiència amb "una experiència musicalment estupefaent amb cowboys i cigrons carismàtics". Collado explica que estava sorprès per la poca acollida del públic d'una part de l'espectacle: la lectura d'un assaig de Montaigne. "No funcionava perquè no el llegia en veu alta per no influenciar l'espectador. Només va funcionar a Japó: van prendre moltes notes". I a mesura que avançarà la proposta, la seva dona, Van Hoestenberghe, acompanyarà l'actor amb una gran varietat d'instruments per donar a la representació una atmosfera surrealista i naïf.