La millor manera de promocionar una destinació turística ja no és un anunci, per molt gran i vistós que sigui. Ara, la manera més efectiva d'atraure visitants és a través de les emocions, i qui millor per fer d'embaixadors que aquells que ja hi han estat i en poden cantar (o mostrar) les excel·lències?

Amb aquesta filosofia, i aprofitant la popularitat del fenomen selfie, el Patronat de Turisme de la Costa Brava-Pirineu de Girona impulsa des d'ara i fins el novembre la campanya SelfieYourCity, en què convida la gent a fer-se autoretrats en tres llocs emblemàtics de 45 municipis gironins i penjar-los a les xarxes socials. Les tres millors selfies de cada poble rebran diferents regals. L'objectiu és inundar les xarxes socials -especialment Instagram, que és l'àlbum fotogràfic global per excel·lència- amb imatges dels racons més emblemàtics dels municipis gironins, per tal de fer «dentetes» i convèncer els futurs visitants que val la pena acostar-s'hi.

La iniciativa compta amb el suport dels consells comarcals i els ens de promoció turística de cada poble. En total, s'han triat tres llocs fotogènics i representatius de 45 pobles gironins, per tal que la gent pugui fer-s'hi selfies i penjar-los a les xarxes. Per participar en el concurs només cal etiquetar la imatge publicada a Instagram amb el hasthag #selfie+nom del municipi, acompanyat de #SelfieYourCity i #InCostaBrava o #InPyrenees depenent de la zona. El concurs estarà actiu des d'ara al juliol fins al novembre, i al desembre es reunirà un jurat específic per cada poble que decidirà quines són les tres millors imatges de cada municipi. Aquestes són les que s'emportaran els premis, que aniran molt vinculats a la població fotografiada.

Tres escenaris per poble

Per posar només alguns exemples: a Sant Feliu de Guíxols s'han escollit com a escenaris l'antic edifici de Salvament Marítim, el Monestir i l'ermita de Sant Elm; a Blanes, el Templet de Liné dels jardí botànic Marimurtra, la roca de Sa Palomera i el Castell de Sant Joan; i a Tossa de Mar, l'estàtua d'Ava Gardner, el mirador de Sant Feliu i el mirador de Minerva. Però no només hi participen pobles de la Costa Brava, sinó de totes les comarques gironines, de manera que també es poden fer selfies al Museu Dalí de Figueres, el pont de Besalú o l'estany de Banyoles, entre molts altres.

Pot participar en el concurs qualsevol usuari que publiqui fotografies a Instagram i que utilitzi les etiquetes degudament concretades per a cada municipi. La condició és que siguin selfies i que contribueixin a difondre els atractius de cada localitat. Les fotos s'han de fer amb telèfon mòbil, publicar-se a Instagram entre juliol i novembre i portar les etiquetes corresponents. Un cop finalitzat el concurs, cada poble escollirà les fotografies finalistes, de les quals es demanarà a l'usuari l'arxiu original. Seguidament, es comunicaran els guanyadors del concurs.

Entre els premis que es donaran hi ha vals de descompte, activitats culturals i esportives, lots de productes de la terra, àpats en restaurants i fins i tot nits d'allotjament (des d'hotels fins a càmpings) als municipis.