Els espectacles de petit format del Festival de Peralada són un dels plaers de la seva programació. L'escenari d'aquests espectacles acostuma a ser el convent del Carme, on dissabte al vespre -a l'església- van sonar algunes de les melodies dels compositors Albert Guinovart i Alberto García Demestres. Amb un piano, un tenor i una soprano, el recital va atreure el públic amb una combinació de les obres d'ambdós, incloses les estrenes de dues peces.

Guinovart, que va ser el pianista formidable de tota la vetllada, va encetar el concert amb Skyshadows. A continuació, juntament amb la veu del tenor Antoni Comas, Guinovart va interpretar uns poemes d'Àlex Susanna -Lliçó, Cançó de bressol, Maternitat i ?Diumenge a la tarda- musicats per García Demestres. Els poemes musicats van prosseguir amb dues obres de Guinovart dedicades als versos Noces d'or de Joan Margarit i T'estim de Manuel Forcano. Tot seguit, Cançó d'albada i Cançó del pas de la tarda de Salvador Espriu van sonar sota la composició de García Demestres, el piano de Guinovart i la veu de Comas.

Per tancar la primera part del recital, Guinovart va estrenar Nocturn a Peralada, per a piano sol. Es tracta d'una peça que commemora el trentè aniversari del Festival de Peralada amb la idea de transmetre "les nits màgiques" del certamen, tal com va explicar el mateix Guinovart.

La segona part del concert va engegar amb l'estrena de l'ària per a soprano Cocco e cocomero, amb la veu de Sara Blanch, que forma part de la nova òpera La straordinaria vita di Sugar Blood de García Demestres.

El recital va continuar amb uns poemes musicats per Guinovart d'Yves de Bonnefoy, que va morir fa pocs dies. Amb aquesta dedicatòria especial, el concert va encarar la recta final amb uns poemes dels dos compositors musicats per ells mateixos. Després de gairebé dues hores de recital, el públic del festival de Peralada va quedar tan entusiasmat que amb els intensos aplaudiments va obtenir dos bisos.