Faldilles vaporoses, decorats realistes, traïció, amor i la perfecció dels moviments dalt de l'escenari van resultar la combinació perfecta perquè el públic caigués en l'encís del clàssic Giselle, versionat pel coreògraf Kader Belarbi i director del Ballet du Capitole de Tolosa. La companyia va debutar divendres al Festival de Peralada -malgrat l'amenaça de pluja- i l'ovació final del públic sentenciava el triomf de l'actualització d'aquesta obra mestra del ballet clàssic.

La companyia ha tornat a Catalunya després de 21 anys amb una de les obres més representades dels dos últims segles. Els retocs a la coreografia original de Jules Perrot i Jean Coralli (1841) i la revisió de Belarbi estrenada el 2015, acosten el públic a la narració sense perdre l'essència del clàssic. Els pagesos de la versió original aquí són veremadors, una llicència que reivindica la marca francesa de la companyia, però que també vincula l'espectador amb l'Empordà i la relació amb el vi. L'obra -representada amb música d'Adolphe Adam enregistrada- s'inicia amb la festa de la verema on una innocent Giselle (Natalia de Froverbille) s'enamora del duc Albrecht (Ramiro Gómez Samón), qui amaga la seva veritable identitat i es presenta com un camperol.

Balls frenètics i festius omplen l'escenari fins arribar a l'apoteosi final: el pretendent i rebutjat Hilarion (Rouslan Savdenov) desemmascara la identitat d'Albrecht, ja promès. És aleshores quan una traïda i embogida Giselle mor en no suportar-ho, per tornar convertida en una Willis, esperits femenins que deambulen pel bosc. La representació, que es mou entre el món terrenal i eteri, va tancar el teló de Peralada amb una forta ovació del públic que posava punt i final a una nit d'apoteosi romàntica.