Gelats Dino, amb seu a Empuriabrava, celebra el seu 40è aniversari amb 37 gelateries repartides per tot el litoral gironí, ciutats catalanes com Barcelona o Sabadell i altres punts de l'estat com Saragossa o Madrid. A més, també té locals a Montpellier (França), Bastogne (Bèlgica) i Marraqueix (Marroc).

L'empresa va tancar el 2017 amb una facturació de 8,59 milions d'euros, i preveu augmentar-la un 15% durant aquest 2018. Entre les principals novetats que han incorporat en els darrers mesos hi ha la línia Dino Gorumet, que elabora gelats gastronòmics per a restaurants -com per exemple de mostassa, foie o alvocat- i una nova línia biològica envasada amb un nou envàs isotèrmic que va ser guardonat amb el premi InnoFòrum del Fòrum Gastronòmic 2017.

En aquests moments, l'empresa compta amb 207 treballadors i produeix 450.000 litres de gelat a l'any. El seu objectiu no és créixer ràpidament, sinó fer-ho de forma sostenible. Entre les darreres inversions que han fet hi ha l'obertura enguany de dues noves botigues: una a l'avinguda Felip II de Madrid i l'altra al Port Olímpic de Barcelona. També té previst remodelar la gran majoria dels seus establiments arreu de Catalunya.

Quatre dècades després que Dino Pavese fundés la primera gelateria a Empuriabrava, on encara hi ha la seu central, la companyia ha crescut però sense perdre l'esperit d'empresa familiar. De fet, hi treballa ja la tercera generació. Segons ha explicat Stefano Rosso, cap de màrqueting, l'objectiu és posar les noves tecnologies al servei del producte, per tal de millorar-ne la qualitat. "Intentem que, quan un client entri en una botiga Dino, visqui una experiència única, tant pel disseny com pel producte", assenyala.

Dino va començar amb nou gustos i ara ja en produeix prop d'un centenar. Segons relata el gerent de l'empresa, Valter Rosso, van haver de fer molta pedagogia: "En aquell moment, els gelats de llimona eren de color groc canari, i en canvi nosaltres el fèiem blanc. El públic autòcton no ho entenia", recorda. Quan van obrir la primera botiga a Empuriabrava, el seu públic era majoritàriament alemany, mentre que ben aviat van triomfar també entre els turistes francesos en el seu segon establiment, que van obrir a Roses.