Pràcticament tothom vol anar a la moda, però pocs clients s'ho poden permetre. Les peces de temporada de les firmes més prestigioses són cares i no estan a l'abast de qualsevol butxaca. No obstant, hi ha milions de persones que, si poguessin, comprarien a les botigues més exclusives.??Per satisfer les necessitats d'aquests consumidors de tendències sense que hagin de renunciar a estar a l'última, han sorgit ocurrents iniciatives que, en general, han funcionat d'allò més bé. Són establiments i cadenes que democratitzen la moda seguint el mateix modus operandi.??S'inspiren en les passarel·les internacionals, però treballen amb materials més econòmics i ritmes més vius. Les línies i els dissenys són moderns i els preus, assequibles. Tot i la popularitat d´empreses com Mango o H&M, probablement cap grup serveixi per exemplificar millor aquesta estratègia que l'espanyola Inditex, propietària de Zara, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho i un llarguíssim etcètera.??Actualment, Inditex, fundat pel gallec Amancio Ortega, és un dels principals distribuïdors de moda al món. Compta amb uns 4.000 establiments repartits per 70 països.??Però aquestes botigues no són l´única solució per fer front a la crisi sense renunciar a anar ben vestit. Darrerament estan proliferant a Catalunya els anomenats outlets, que ofereixen roba de grans marques a preus força baixos.??Els outlets, una paraula anglesa que es podria traduir per sortida, són tan competitius perquè els articles que comercialitzen són defectuosos o pertanyen a línies de temporades passades.??El bum dels outlets ha motivat que hi hagi enormes superfícies en què tots els locals són d´aquesta naturalesa, com la Roca Village, a la Roca del Vallès, amb establiments que fan descomptes de fins al 80 per cent.