El moviment social del # 15M, la celebració del festival #Eurovisió, el lema #VamosEspaña en competicions esportives o la consigna solidària #RefugiadosBienvenidos són algunes de les etiquetes amb més èxit a Espanya a Twitter, que celebra deu anys del primer hashtag. Aquesta figura, que va néixer a la xarxa social el 23 d'agost de 2007 segons un comunicat facilitat per la companyia, ha tingut com a màxims exponents a Espanya eslògans com #spanishrevolution i #tomalaplaza en els moviments socials que van acompanyar al #15M durant la primavera de 2011 o dates assenyalades com les jornades electorals del # 26J i el # 20N.

També va destacar la #coronaciónfelipeVI en el terreny polític, a més del seguiment d'accidents, d'alertes informatives i de les primeres reaccions davant els atemptats de Barcelona o de París amb hashtags com #Barcelona, #Rambla o # YoTeAcompaño, que es van convertir en «trending topic» la passada setmana o #Paris, #CharlieHebdo, #JeSuiCharlie o #PorteOuverte després dels atacs a la capital gal·la. També s'ha fet popular aquesta setmana l'etiqueta #PuesBuenoMoltBePuesAdios, en referència a l'expressió emprada pel major dels Mossos d'Esquadra, Josep Lluís Trapero, per respondre a un periodista que el va interrompre per demanar-li que parlés en castellà i no català.

A ells se sumen les etiquetes de #LaLiga i # ElClásico en el món de l'esport, així com el llançament del joc #Pokemongo, les estrenes de la sèrie #JuegodeTronos o la celebració anual dels #PremiosGoya, en l'àmbit del cinema, la televisió, la música o els videojocs.

Segons la companyia, l'usuari Chris Messina va ser el primer que «tuitejar» un suggeriment amb el símbol del coixinet (#barcamp) proposant utilitzar aquestes etiquetes com «unificadors de converses» a la plataforma.

Actualment, després de deu anys en ús, «el 'hashtag' ha evolucionat», ha afirmat l'entitat, que ha posat èmfasi que aquesta etiqueta «ha passat de ser una forma de categoritzar 'tuits' a convertir-se en part de la nostra conversa diària i en un dels símbols de l'era digital». De fet, cada dia es comparteixen de mitjana més de 125 milions de hashtags a Twitter a tot el món, «el que permet als usuaris saber què està succeint i descobrir de quins temes s'està parlant».

Algunes de les etiquetes més populars en la conversa mundial de Twitter d'aquesta dècada han estat #followfriday (#FF), que es va fer servir per primera vegada el 16 de gener de 2009 per recomanar seguir a usuaris de la xarxa social i que fins ara s'ha utilitzat més de mig milió de vegades. També #NowPlaying (#np) que es va utilitzar per primera vegada en un tuit sobre la cançó Open your Heart de la banda americana Lavender Diamond el 2007 i que ja ha estat emprat més de mil milions de vegades.

Així mateix el hashtag de cinema més usat de tots els temps és #StarWars, mentre que l'esdeveniment esportiu mundial més comentat amb aquesta etiqueta va ser l'Eurocopa de futbol de 2016 (#Euro2016), i en el món de la moda la més emprada -compartida més de dos milions de vegades-, és #ootd, sigles en anglès de «outfit of the day», que significa «vestit del dia».