El Grup Zeta ha anunciat aquest dilluns 8 de gener que les revistes Interviú i Tiempo deixaran de publicar-se com a conseqüència de "la impossibilitat de seguir sostenint durant més temps les importants pèrdues generades per les dues publicacions en els últims anys, com a conseqüència del vertiginós descens en la difusió i en els ingressos de publicitat que han patit de manera intensa i creixent ".

Així ho ha donat a conèixer el grup de comunicació, que ha explicat les pèrdues "contínues" d'edicions Zeta, empresa que agrupa aquestes dues revistes, ascendeixen en els últims cinc anys a set milions d'euros i la caiguda en la difusió ordinària es situa al voltant del 65% en aquest mateix període de temps i d'un 80% al llarg de l'última dècada.

Pel que fa a les revistes, la companyia ha destacat que les dues publicacions i els seus professionals "van inculcar atributs bàsics en el Grup com són la investigació, els grans reportatges, les entrevistes i un tractament rigorós de la informació política-econòmica-financera".

En aquest sentit, el Grup Zeta ha assegurat que "aquesta herència en forma de valors fonamentals" seguirà estant present en la resta de les seves publicacions, i de forma especial a El Periódico i en els diaris regionals d'Aragó, València, Andalusia i Extremadura.

D'altra banda, ha aclarit que el web d'Interviú --que va arribar als quioscos en 1976-- continuarà oberta "per als usuaris que vulguin acudir-hi com un dels fons documentals periodístics més importants" d'Espanya dels últims quaranta anys . Tiempo va començar sent un suplement polític d' Interviú, però el 1982, la revista va ser posada a la venda en solitari.

"Més enllà de les xifres, és obligat reconèixer, agrair i destacar el talent i la dedicació dels professionals que dia a dia van tirar endavant les dues capçaleres i que van contribuir al desenvolupament d'una societat cada vegada més oberta i plural", ha manifestat.

Així mateix, el Grup Zeta ha indicat que el 2018 està concentrant "tots els seus esforços i recursos en la necessària transformació digital a la qual s'encamina de forma accelerada el sector de la comunicació, per afrontar el futur amb el mateix èxit i rendibilitat que ha experimentat des de la seva creació el 1976 ".

La companyia ha recordat que en 2017 va culminar la venda de la seva divisió editorial Ediciones B i va refinançar el seu deute amb els bancs "amb l'objectiu d'optimitzar els seus recursos i bolcar-se en la potenciació dels actius periodístics de futur, tot això amb un requisit imprescindible de rendibilitat i sostenibilitat econòmica ".

"La crisi econòmica, el canvi de model de negoci i les pròpies tendències de consum de continguts que s'han produït en el sector de la comunicació han afectat greument a tots els mitjans impresos i de manera especial a aquestes dues capçaleres emblemàtiques del Grup Zeta, com són Interviú i Tiempo, que en el seu origen i evolució van constituir un referent en l'àmbit periodístic espanyol ", ha tancat.