Els dissenyadors emergents i les marques amb propostes innovadores van protagonitzar ahir la segona matinal de la passarel·la 080 Barcelona. Killing weekend ha realitzat amb Zero year una radiografia de les «nombroses dificultats» sofertes durant els seus primers tres anys de vida, representades per grans peces unisex de neoprè negre que amagaven el cos dels models. Les peces se cenyien als maniquins amb grans cinturons de color groc.

De la seva banda, Mans concept Manswear ha inspirat la seva proposta per a la tardor/hivern en un «viatge a l'Índia», amb tonalitats que van des dels terres fins als fúcsies i ataronjats, en un intent de recrear un «mercat vibrant, saturat d'olors i sons». El dissenyador de la firma, el sevillà Jaime Álvarez, va aconseguir oferir una explosió de vida sobre la passarel·la a través de solapes enormes, pantalons fluids, caçadores de tall femení, turbants, sobreexposició de textures i una paleta molt viva.

Al seu torn, la jove marca Z1, amb només un any de vida, va presentar la seva col·lecció Powered Fall Winter 2019, inspirada en la «capacitat de la moda per influir en les persones o en els esdeveniments» i amb el color vermell de protagonista.

Trencadora també va ser la col·lecció Epidèmic, presentada per Txell Miras, que s'ha inspirat per a la seva confecció en Il Dottore della pesta, metge especialista en la pesta negra. Caputxes, superposició de capes, contrast entre blanc i negre i mosquetons són alguns dels elements característics.