Apple va anunciar ahir un servei de continguts originals de televisió en streaming, batejat Apple TV +, de manera que entra en la pugna amb Netflix, Hulu i Amazon per aquesta modalitat de consum audiovisual.

La presentació del nou producte de la companyia de la poma mossegada va comptar amb la presència del director Steven Spielberg, que va anunciar que produirà continguts per a Apple TV +, així com d'altres famosos com Reese Witherspoon, Jennifer Aniston, Steve Carell i Jason Momoa.

Spielberg portarà a la petita pantalla la sèrie de còmics clàssics Amazing Stories, i Winfrey va dir que està produint dos documentals: un sota el títol Toxic Labor, que versarà sobre assetjament en l'entorn laboral, i un altre encara sense títol oficial que centrarà en salut mental.

Carrell, Aniston i Witherspoon protagonitzaran The Morning Show, el director JJ Abrams farà un programa sobre joves artistes titulat Little Voice, i el carismàtic ocell «Big Bird» de Sesame Street va ser l'encarregat d'anunciar un programa infantil titulat Helpsters.

Apple TV + estarà disponible en més de 100 països a partir d'aquesta tardor, no inclourà anuncis i per ara es desconeix el seu preu.

L'empresa també va revelar un altre servei de continguts en streaming batejat com Apple TV Channels, que integra programació d'Amazon, Hulu, Epix, HBO, Showtime i Starz, entre d'altres, a més dels canals de subscripció tradicionals del mercat nord-americà.

Una de les sorpreses de la jornada d'ahir va ser conèixer que Amazon i Hulu hagin acceptat ser presents a Apple TV Channels, ja que aquest constitueix una competència per als seus propis serveis, el que explica que Netflix, l'actual líder de subscripció en streaming , no estigui disponible a la plataforma d'Apple.

Segons el vicepresident de serveis d'Apple Peter Stern (exdirectiu de Time Warner Cable), Channels permetrà als usuaris pagar únicament pels canals que vulguin veure, sense haver de contractar «paquets», i permetrà descarregar els continguts perquè puguin ser visualitzats sense connexió a internet.

D'altra banda, Apple va anunciar una aliança amb un dels majors bancs d'inversió del món, Goldman Sachs, per treure al mercat la seva pròpia targeta de crèdit, Apple Card, que tindrà versió tant física com digital i no cobrarà comissions de cap tipus.

Per obtenir-la, els usuaris hauran de sol·licitar la targeta a través de la seva cartera digital de l'iPhone, l'Apple Wallet, va explicar ahir la companyia.