El Teatre Municipal de Girona va acollir ahir a la nit l'acte d'entrega dels premis Cactus, que enguany han celebrat la seva cinquena edició. Els guardons, que concedeix el Club de Màrqueting de Girona i Digitals Girona, han reconegut l'enginyer Andreu Veà amb el Gran Premi Cactus i TV3 a la carta amb el Premi Catus Honorífic, coincidint amb el 15è aniversari de la seva posada en marxa.

A la categoria de millor web, Bravans, realitzada per Artic Studio; a millor innovació de producte, Flipr & Flipr Predict, realitzada Flipr. Com a novetat, aquest any s'iniciava una nova categoria, la de millor videojoc. Aquest guardó se l'ha emportat GRIS, de Nomada Studio. La millor campanya de màrqueting ha estat La Gran Recerca, del Girona FC.

Pel que fa a les categories dels influencers, el Youtuber de l'Any, ha estat Plátano Melón i l'Instagramer de l'Any, Oliver Vegas. El guardó a la millor campanya de comunicació, se l'ha emportat Anna Rocks, de Rocambolesc, realitzada per Umami Multimèdia. La millor app ha estat Dones que han canviat el món, realitzada per Learny Land. La campanya «Cap cartró al carrer» de La Buena per al Centre Comercial Vilamarina i Arrels Fundació, és la guanyadora de la millor campanya de màrqueting aocial, dotada amb 3.000 euros. Per últim, el millor projecte tecnològic ha estat Método S.O.L., realitzat per Epistemes.