Els experts que van participar en la segona jornada de l'ITworldEdu a Barcelona van coincidir a destacar el paper protagonista de la tecnologia en el procés d'aprenentatge i la importància d'aprofitar la informació obtinguda mitjançant aquest recurs per impactar en els resultats dels estudiants.

En l'àmbit de l'educació, «cada detall importa enormement i junts sumen un impacte substancial», va afirmar divendres el professor i director de la càtedra Felipe Segòvia d'Innovació per a l'aprenentatge a la Universitat Camilo José Cela, Stephen Heppell. En la seva conferència, que va clausurar l'11a edició de l'ITworldEdu, Heppell va abordar diversos projectes d'arreu del món que estan explorant formes d'impactar en les diferents variables que incideixen en el procés d'aprenentatge i en els resultats.

Al seu judici, variables com la temperatura a l'aula, els nivells de CO2 o el tipus de llum, així com el moviment, la connectivitat o el so, són alguns dels elements, d'entre uns 200, que s'han de tenir en compte per al benestar dels estudiants en el seu procés d'aprenentatge. «Sembla un procés complex, però cap d'aquestes variables és en si difícil», va explicar.

En relació amb el paper que han de tenir els estudiants en el procés d'aprenentatge, Heppell creu necessari que els alumnes «siguin investigadors, que explorin altres aprenentatges, que es vinculin amb altres escoles i institucions i que comprovin quins nous elements podrien funcionar». Segons el professor, «si l'educació ha de ser d'utilitat, ho serà ajudant els alumnes a fer tot el necessari per ser millors que els ordinadors».

El propòsit del congrés és que «sigui un punt de trobada entre tots els actors de l'ecosistema educatiu», que són molts i diversos, com ara la indústria, les escoles, els directors, els professors i les administracions públiques, va subratllar el director d'ITworldEdu, Carles Suero, qui va insistir que l'educació millorarà si hi ha capacitat de connectar-los a tots ells.

Tecnologia i educació

La vigent edició de l'ITworldEdu va apostar per «continguts i ponents de primer nivell en l'àmbit de les tecnologies i l'educació», i va incidir també en una interacció molt més propera amb tots els participants, més estructurada i més organitzada, «i això s'ha notat», va apuntar Suero.