El tigre de dents de sabre, el gran depredador de Madrid

El tigre de dents de sabre, el gran depredador de Madrid
Fa nou milions d'anys, la comunitat de Madrid estava poblada per una infinitat d'animals avui extints, entre els quals destacava un gran depredador: el tigre de dents de sabre. Les restes de moltes d'aquestes espècies que van viure durant el Miocè s'han pogut estudiar gràcies a les troballes fetes als jaciments paleontològics del Cerro de los Batallones. Aquests jaciments, descoberts fa un quart de segle a Torrejón de Velasco durant unes prospeccions mineres, alberguen restes paleontològiques excepcionalment ben conservades que ara es poden veure al CosmoCaixa dins l'exposició Sabres i mastodonts. La Megafauna del Miocè.
- Enric Auquer: 'Si uns nois catalans acaben radicalitzant-se, penso quina responsabilitat hi tinc jo
- Mesos de conflicte als portals del Mercadal de Girona: «Ja no vivim els espais comuns amb normalitat»
- L'aigua de mar no cura: Els metges gironins alerten de conferències sense aval científic en un congrés a Llançà
- Un jubilat denuncia una retallada permanent de la pensió tot i haver cotitzat 45 anys: «Vaig començar a treballar als 14 anys»
- L’alcalde de Lloret aprova un nou decret que obliga la Policia Local a fer hores extres de manera indefinida
- El boicot a les colònies escolars fa caure un 70% les reserves i algunes cases es queden 'a zero' i ja no obriran a la tardor
- Begur inaugura la XXI Fira d’Indians amb Artur Mas com a convidat d'honor
- Una quarantena de Tures es reuneixen a Olot per donar el tret de sortida a les festes