n autèntic tour de force alimentat pel talent i l'energia d'un sol intèrpret és el que vam poder escoltar aquest divendres al claustre del monestir de Sant Daniel. Era la primera vegada que Alexey Zuev aplegava en un recital tres ballets importats d'Igor Stravinsky, que reclamen una gran concentració i un treball coratjós.

Val a dir que Zuev va dedicar tot el segon tram de l'espectacle a l' Ocell de foc, una obra proteica que enceta la trilogia de ballets més populars del mestre rus, amb una solvència impactant i un pianisme de primera categoria. Era el plat fort del concert i com sol ser habitual es va reservar per al final.

Zuev va convèncer des de tots els punts de vista amb un toc molt càlid, sense col·lapsar l'instrument, amb intensitat i gran coneixement idiomàtic. També ho va fer en les tres peces del ballet Petruschka amb virtuosisme i un excel·lent perfil en els caràcters i el contrast rítmic.

L'enlluernament es va esmorteir en el Joc de cartes amb una lectura menys consistent però professional. Malgrat això, el de Sant Petersburg és un pianista magmàtic amb una sonoritat personalíssima construïda amb equilibri i una tècnica incontestable que el converteixen en un referent de primer ordre.